Kunsten å bryte grenser : tverrfaglig læring i skolen
Denne boka er inkludert i abonnementet Allvit+
Visste du at du kan abonnere på pensumbøker og få tilgang til denne og omtrent 2000 andre bøker?Les mer om Allvit+Beskrivelse
Når grensene mellom fagene i skolen brytes, vil fagene berike hverandre og styrke elevenes læring og utvikling. Det handler ikke om å «gi fra seg» tid til tverrfaglig samarbeid, men om å vinne tid. I et tverrfaglig læringsforløp vil et fag dra nytte av perspektiver fra andre fag, og elevene vil utvikle en mer helhetlig og dypere forståelse av fagets egenart og fagets plass i en sammenheng. Boken gir en god innføring i læreplanverkets intensjoner, og hvordan man som pedagog bør jobbe med å koble planene med hverandre. Den gir en rekke eksempler på hvordan man i praksis kan jobbe tverrfaglig i klasserommet. Det gis blant annet tips til kreativ tenking, problemløsing, organisering, fag- og timefordeling og ikke minst tverrfaglige metoder. Målgruppene for boken er studenter i lærerutdanning og lærere i skolen.
Om boka
ISBN | 9788215064161 |
---|---|
Utgiver | Universitetsforlaget |
Utgaveopplysning | 1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2022 |
ISBN på tilsvarende papirutgave | 9788215036182 |
Originalt format | EPUB |
Forfattere | Dag Johannes SundeHans-Marius Fløtre Christensen |
Inkludert i abonnementet Allvit+ | Ja |
Denne boka er inkludert i abonnementet Allvit+
Visste du at du kan abonnere på pensumbøker og få tilgang til denne og omtrent 2000 andre bøker?Les mer om Allvit+Når grensene mellom fagene i skolen brytes, vil fagene berike hverandre og styrke elevenes læring og utvikling. Det handler ikke om å «gi fra seg» tid til tverrfaglig samarbeid, men om å vinne tid. I et tverrfaglig læringsforløp vil et fag dra nytte av perspektiver fra andre fag, og elevene vil utvikle en mer helhetlig og dypere forståelse av fagets egenart og fagets plass i en sammenheng. Boken gir en god innføring i læreplanverkets intensjoner, og hvordan man som pedagog bør jobbe med å koble planene med hverandre. Den gir en rekke eksempler på hvordan man i praksis kan jobbe tverrfaglig i klasserommet. Det gis blant annet tips til kreativ tenking, problemløsing, organisering, fag- og timefordeling og ikke minst tverrfaglige metoder. Målgruppene for boken er studenter i lærerutdanning og lærere i skolen.
Om boka
ISBN | 9788215064161 |
---|---|
Utgiver | Universitetsforlaget |
Utgaveopplysning | 1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2022 |
ISBN på tilsvarende papirutgave | 9788215036182 |
Originalt format | EPUB |
Forfattere | Dag Johannes SundeHans-Marius Fløtre Christensen |
Inkludert i abonnementet Allvit+ | Ja |