Hopp til hovedinnhold
bokomslag: Innholdsmarkedsføring : konsept, forretningsmodeller, juss, etikk og praksis
Tor BangArne Krokan

Innholdsmarkedsføring : konsept, forretningsmodeller, juss, etikk og praksis

2016Bokmål250 sider

Logg inn for å lese gratis

Logg innfor å lese gratis

Innholdsmarkedsføring - også kjent som content marketing - er i kraftig vekst i alle digitale medier. Denne boken er den første på norsk, basert på nyere forskning som tar for seg innholdsmarkedsføring som trend, og viser hvordan forretningsmodeller må endres for å tilpasses denne nye digitale praksis i norsk virkelighet. Det legges stadig større vekt på å fremme bedriften, virksomheten eller organisasjonen gjennom godt medieinnhold.

Publisering i digitale medier er ikke lenger forbeholdt de profesjonelle mediebedriftene. Det vokser frem en ny industri med leverandører; alt fra bloggere til tradisjonelle mediehus utvikler nye reklameprodukter. Det handler derfor om juss og etikk, hva som faller inn under begrepet «reklame» og hva som ikke gjør det, det handler om den kommersielle ytringsfriheten og, ikke minst, om presseetikk

ISBN9788202530495
UtgiverCappelen Damm akademiskNOASP
Utgaveopplysning1 online (nettilkoblet) ressurs
ForfattereTor BangArne KrokanMonica Viken
RedaktørerJens Barland
Tilgjengelig for opplesingNei

Innholdsmarkedsføring - også kjent som content marketing - er i kraftig vekst i alle digitale medier. Denne boken er den første på norsk, basert på nyere forskning som tar for seg innholdsmarkedsføring som trend, og viser hvordan forretningsmodeller må endres for å tilpasses denne nye digitale praksis i norsk virkelighet. Det legges stadig større vekt på å fremme bedriften, virksomheten eller organisasjonen gjennom godt medieinnhold.

Publisering i digitale medier er ikke lenger forbeholdt de profesjonelle mediebedriftene. Det vokser frem en ny industri med leverandører; alt fra bloggere til tradisjonelle mediehus utvikler nye reklameprodukter. Det handler derfor om juss og etikk, hva som faller inn under begrepet «reklame» og hva som ikke gjør det, det handler om den kommersielle ytringsfriheten og, ikke minst, om presseetikk

Om boka

ISBN9788202530495
UtgiverCappelen Damm akademiskNOASP
Utgaveopplysning1 online (nettilkoblet) ressurs
ForfattereTor BangArne KrokanMonica Viken
RedaktørerJens Barland
Tilgjengelig for opplesingNei

Fagområde

Logg inn for å lese gratis