Hopp til hovedinnhold
bokomslag: Digital modenhet : strategi, teknologi, organisasjon og ledelse i fem generasjoner
Pernille Kræmmergaard

Digital modenhet : strategi, teknologi, organisasjon og ledelse i fem generasjoner

2023BokmålOpplesing tilgjengelig
Ikke inkludert i abonnementet Allvit+

Digital modenhet - strategi, teknologi, organisasjon og ledelse i fem generasjoner viser hvordan den digitale teknologien har utviklet seg i suksessive stadier siden digitaliseringens spede begynnelse, og hva hvert utviklingstrinn stiller av nye krav til strategi, organisering og ledelse.

Teknologi er noe mer enn bare verktøy som lederen kan si ja eller nei til å investere i. Ny teknologi legger grunnlaget for nye forretningsmodeller, produkter og tjenester, og den endrer forholdet til kundene og samfunnet for øvrig, til samarbeidspartnerne og de ansattes hverdag.

Teknologi gir derfor muligheter til å styrke konkurranseposisjonen og tilfredsstille kravene og forventningene til kundene og samfunnet på nye måter, men den stiller også nye krav til ditt lederskap. Som leder trenger du ikke nødvendigvis å være en teknologiekspert, men du må forstå hvordan din bedrift eller organisasjon kan utnytte de digitale mulighetene til å skape nye verdier for kundene og samfunnet, og hvordan dette kan gjøre bedriften eller organisasjonen til en attraktiv og stimulerende arbeidsplass og ettertraktet samarbeidspartner.

ISBN9788202797225
UtgiverCappelen Damm akademisk
Utgaveopplysning1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2023
ISBN på tilsvarende papirutgave9788202786984
Originalt formatEPUB
ForfatterePernille Kræmmergaard
Tilgjengelig for opplesingJa
Inkludert i abonnementet Allvit+Nei

Digital modenhet - strategi, teknologi, organisasjon og ledelse i fem generasjoner viser hvordan den digitale teknologien har utviklet seg i suksessive stadier siden digitaliseringens spede begynnelse, og hva hvert utviklingstrinn stiller av nye krav til strategi, organisering og ledelse.

Teknologi er noe mer enn bare verktøy som lederen kan si ja eller nei til å investere i. Ny teknologi legger grunnlaget for nye forretningsmodeller, produkter og tjenester, og den endrer forholdet til kundene og samfunnet for øvrig, til samarbeidspartnerne og de ansattes hverdag.

Teknologi gir derfor muligheter til å styrke konkurranseposisjonen og tilfredsstille kravene og forventningene til kundene og samfunnet på nye måter, men den stiller også nye krav til ditt lederskap. Som leder trenger du ikke nødvendigvis å være en teknologiekspert, men du må forstå hvordan din bedrift eller organisasjon kan utnytte de digitale mulighetene til å skape nye verdier for kundene og samfunnet, og hvordan dette kan gjøre bedriften eller organisasjonen til en attraktiv og stimulerende arbeidsplass og ettertraktet samarbeidspartner.

Om boka

ISBN9788202797225
UtgiverCappelen Damm akademisk
Utgaveopplysning1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2023
ISBN på tilsvarende papirutgave9788202786984
Originalt formatEPUB
ForfatterePernille Kræmmergaard
Tilgjengelig for opplesingJa
Inkludert i abonnementet Allvit+Nei

Fagområde