Hopp til hovedinnhold
bokomslag: Grunnleggende digitale ferdigheter for lærere
Leif Harboe

Grunnleggende digitale ferdigheter for lærere

2020Bokmål188 sider
Denne boka er tilgjengelig i Allvit+! For kun 1290,- får du tilgang til denne boka og omtrent 2000 andre bøker ut resten av året.Start Allvit+ nå!

En viktig metafor for dagens lærere er informasjonsteknologien som en slags second brain. Denne praktiske boka fra 2012 byr på tips, ideer og inspirasjon til bruk av IKT. Den handler om digital kompetanse i praksis. Forfatteren peker på hvordan læreren, uavhengig av ressurser og tilgang til teknologi i klasserommet, organiserer sin egen læring, hvordan han/hun finner, organiserer, anvender og gjenbruker digitale ressurser. Eksempler på noen av emnene som tas opp er: Hvordan kan digitale tankekart brukes til brainstorming, til repetisjon og som notatverktøy? Hvordan kan Etherpad brukes til samskriving og samarbeid? Når bør man bruke Google dokumenter og ikke Word? Hva vil digital arbeidsflyt si? Hvordan kan man bruke presentasjonsverktøy som supplerer, forsterker og ikke erstatter den gode fortelleren? Hvorfor kan iPad og tilsvarende brett langt på vei erstatte en pc? Hvordan kan du og elevene dine maksimere språklæringen ved hjelp av digitale ressurser og verktøy? Hva vil flipped teaching og hybridundervisning si? Hvordan møte utfordringene det innebærer å undervise i teknologitunge omgivelser der elevene har Internett (inkludert Tetris, Facebook og World of Warcraft) på pulten eller i lomma? Boka er praktisk rettet, skrevet av en som selv til daglig står i klasserommet for lærere og for dem som skal bli det.

ISBN9788215051895
UtgiverUniversitetsforlaget
Utgaveopplysning1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2012
ISBN på tilsvarende papirutgave9788215020419
Originalt formatPDF
ForfattereLeif Harboe
Tilgjengelig for opplesingNei
Tilgjengelig i Allvit+Ja
Denne boka er tilgjengelig i Allvit+! For kun 1290,- får du tilgang til denne boka og omtrent 2000 andre bøker ut resten av året.Start Allvit+ nå!

En viktig metafor for dagens lærere er informasjonsteknologien som en slags second brain. Denne praktiske boka fra 2012 byr på tips, ideer og inspirasjon til bruk av IKT. Den handler om digital kompetanse i praksis. Forfatteren peker på hvordan læreren, uavhengig av ressurser og tilgang til teknologi i klasserommet, organiserer sin egen læring, hvordan han/hun finner, organiserer, anvender og gjenbruker digitale ressurser. Eksempler på noen av emnene som tas opp er: Hvordan kan digitale tankekart brukes til brainstorming, til repetisjon og som notatverktøy? Hvordan kan Etherpad brukes til samskriving og samarbeid? Når bør man bruke Google dokumenter og ikke Word? Hva vil digital arbeidsflyt si? Hvordan kan man bruke presentasjonsverktøy som supplerer, forsterker og ikke erstatter den gode fortelleren? Hvorfor kan iPad og tilsvarende brett langt på vei erstatte en pc? Hvordan kan du og elevene dine maksimere språklæringen ved hjelp av digitale ressurser og verktøy? Hva vil flipped teaching og hybridundervisning si? Hvordan møte utfordringene det innebærer å undervise i teknologitunge omgivelser der elevene har Internett (inkludert Tetris, Facebook og World of Warcraft) på pulten eller i lomma? Boka er praktisk rettet, skrevet av en som selv til daglig står i klasserommet for lærere og for dem som skal bli det.

Om boka

ISBN9788215051895
UtgiverUniversitetsforlaget
Utgaveopplysning1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2012
ISBN på tilsvarende papirutgave9788215020419
Originalt formatPDF
ForfattereLeif Harboe
Tilgjengelig for opplesingNei
Tilgjengelig i Allvit+Ja

Fagområde

Dine data – ditt valg

Våre nettsider benytter informasjonskapsler (cookies) og brukerdata til analyse og noen funksjoner. Les mer om hva slags data vi bruker, hvordan vi administrerer dem og dine rettigheter i cookie-erklæringen vår.

Du kan velge å kun ha nødvendige informasjonskapsler og brukerdata, men du kan også velge å godta alle. Slik hjelper du oss med å finne de riktige bøkene og tilpasse tjenesten for deg!