Hopp til hovedinnhold
bokomslag: Grunnbok i strategi
Bente R. LøwendahlFred E. Wenstøp

Grunnbok i strategi

2012Bokmål375 siderOpplesing tilgjengelig

Ikke tilgjengelig på allvit.no.

Ikke tilgjengelig på allvit.no.

Grunnbok i strategi inneholder alle de grunnleggende teoretiske perspektivene og analyseverktøyene. Boka viser hvordan man skal forholde seg til spesifikke beslutningsproblemer i bedrifter og inneholder også mange eksempler og noen mer omfattende case. Boka er beregnet på studenter i grunnkurs i strategi, samt mellomledere og andre som føler de trenger en lettfattelig, men grundig innføring i strategifaget.

Grunnbok i strategi inneholder blant annet:

Hva er strategi, og hvem har faget betydning for? Hvordan formulere overordnede mål og delmål? Hvordan gjøres gode strategiske valg? Hvordan konkretisere alternativer? Hvordan skaper organisasjoner verdier? Hvordan komme fra beslutning til gjennomføring? Hvordan gjennomføres evaluering og oppfølging? Modeller og rammeverk for intern og ekstern analyse Modeller for analyse av verdiskapning og verdikonfigurasjoner

ISBN9788202383060
UtgiverCappelen Damm akademisk
Utgaveopplysning1. e-bokutgave tilsvarer 3. trykte utgave 2010
ISBN på tilsvarende papirutgave9788202294397
Originalt formatEPUB
ForfattereBente R. LøwendahlFred E. Wenstøp
Tilgjengelig for opplesingJa
Inkludert i abonnementet Allvit+Nei

Grunnbok i strategi inneholder alle de grunnleggende teoretiske perspektivene og analyseverktøyene. Boka viser hvordan man skal forholde seg til spesifikke beslutningsproblemer i bedrifter og inneholder også mange eksempler og noen mer omfattende case. Boka er beregnet på studenter i grunnkurs i strategi, samt mellomledere og andre som føler de trenger en lettfattelig, men grundig innføring i strategifaget.

Grunnbok i strategi inneholder blant annet:

Hva er strategi, og hvem har faget betydning for? Hvordan formulere overordnede mål og delmål? Hvordan gjøres gode strategiske valg? Hvordan konkretisere alternativer? Hvordan skaper organisasjoner verdier? Hvordan komme fra beslutning til gjennomføring? Hvordan gjennomføres evaluering og oppfølging? Modeller og rammeverk for intern og ekstern analyse Modeller for analyse av verdiskapning og verdikonfigurasjoner

Om boka

ISBN9788202383060
UtgiverCappelen Damm akademisk
Utgaveopplysning1. e-bokutgave tilsvarer 3. trykte utgave 2010
ISBN på tilsvarende papirutgave9788202294397
Originalt formatEPUB
ForfattereBente R. LøwendahlFred E. Wenstøp
Tilgjengelig for opplesingJa
Inkludert i abonnementet Allvit+Nei

Fagområde

Ikke tilgjengelig på allvit.no.