Hopp til hovedinnhold
bokomslag: Retail design : den fysiske butikken som markedsføringskanal
Marit Andreassen

Retail design : den fysiske butikken som markedsføringskanal

2019Bokmål399 sider

I Retail design. Den fysiske butikken som markedsføringskanal presenterer og diskuterer forfatteren de virkemidlene som kan benyttes innenfor fagområdet retail design - alt fra markedsundersøkelser og merkevareledelse til utforming og posisjonering av butikklokalet, eksponeringer og spesialeksponeringer. Temaer som behandles i boken er: kommersielle virkemidler for å øke lønnsomheten tilrettelegging av den fysiske butikken til ulike menneskers ønsker og behov konseptutvikling og strategier visualisering av virksomhetens identitet persepsjon og de menneskelige sansers kraft rommets påvirkning for vår kjøpsatferd vareplassering og dens kommersielle virkning å skape scenografiske etterligninger i utstillinger og butikkerRetail design favner fag som sosiologi, antropologi og ledelse, så vel som design, arkitektur, salg og økonomi. En retail-designer må forstå både detaljistens merkevare og målgruppe, da butikken skal utvikles i henhold til det valgte konseptet og gi en inspirerende opplevelse og enkel kjøpsprosess for kundene. Utgivelsen henvender seg til studenter innen retail design og salg og markedsføring, og til alle som har interesse for hvordan retail design med den fysiske butikken som arena, kan skape verdier i samfunnet og for forbrukerne. E-boken tilsvarer 1. trykte utgave, Oslo: Cappelen Damm, 2017.

ISBN9788202629847
UtgiverCappelen Damm akademisk
Utgaveopplysning1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2017
ISBN på tilsvarende papirutgave9788202534509
Originalt formatPDF
ForfattereMarit Andreassen

I Retail design. Den fysiske butikken som markedsføringskanal presenterer og diskuterer forfatteren de virkemidlene som kan benyttes innenfor fagområdet retail design - alt fra markedsundersøkelser og merkevareledelse til utforming og posisjonering av butikklokalet, eksponeringer og spesialeksponeringer. Temaer som behandles i boken er: kommersielle virkemidler for å øke lønnsomheten tilrettelegging av den fysiske butikken til ulike menneskers ønsker og behov konseptutvikling og strategier visualisering av virksomhetens identitet persepsjon og de menneskelige sansers kraft rommets påvirkning for vår kjøpsatferd vareplassering og dens kommersielle virkning å skape scenografiske etterligninger i utstillinger og butikkerRetail design favner fag som sosiologi, antropologi og ledelse, så vel som design, arkitektur, salg og økonomi. En retail-designer må forstå både detaljistens merkevare og målgruppe, da butikken skal utvikles i henhold til det valgte konseptet og gi en inspirerende opplevelse og enkel kjøpsprosess for kundene. Utgivelsen henvender seg til studenter innen retail design og salg og markedsføring, og til alle som har interesse for hvordan retail design med den fysiske butikken som arena, kan skape verdier i samfunnet og for forbrukerne. E-boken tilsvarer 1. trykte utgave, Oslo: Cappelen Damm, 2017.

Om boka

ISBN9788202629847
UtgiverCappelen Damm akademisk
Utgaveopplysning1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2017
ISBN på tilsvarende papirutgave9788202534509
Originalt formatPDF
ForfattereMarit Andreassen

Tema

Dine data – ditt valg

Våre nettsider benytter informasjonskapsler (cookies) og brukerdata til analyse og noen funksjoner. Les mer om hva slags data vi bruker, hvordan vi administrerer dem og dine rettigheter i cookie-erklæringen vår.

Du kan velge å kun ha nødvendige informasjonskapsler og brukerdata, men du kan også velge å godta alle. Slik hjelper du oss med å finne de riktige bøkene og tilpasse tjenesten for deg!