Sosialt entreprenørskap i Norge
Denne boka er inkludert i abonnementet Allvit+
Visste du at du kan abonnere på pensumbøker og få tilgang til denne og omtrent 2000 andre bøker?Les mer om Allvit+Beskrivelse
Sosialt entreprenørskap er en form for næringsvirksomhet som første gang ble omtalt på 1980-tallet. De siste årene har interessen for denne typen virksomhet økt kraftig internasjonalt, men Norge er fortsatt i en tidlig fase. Tanken bak sosialt entreprenørskap er å kombinere samfunnsnyttige formål med løsninger fra kommersielle bedrifter. De sosiale entreprenørene beveger seg på kryss og tvers av skillelinjene i det norske samfunnet, drevet av hva som best tjener det sosiale formålet med virksomheten.
Dette er en flerfaglig bok, hvor forfatteren trekker på litteratur fra antropologi, økonomi, kulturstudier, entreprenørskapsstudier og statsvitenskap. Den introduserer sentrale begreper innenfor sosialt entreprenørskap og viser hvilke teorier og miljøer de har sitt utspring i. Boken gir innsikt i feltet gjennom praktiske eksempler og bidrar til både oppklaring og tydeliggjøring for de som ønsker å vite mer om hvordan sosialt entreprenørskap virker, hvordan tid og penger kan investeres, og hvordan offentlige reguleringer kan hjelpe til å utvikle feltet. Utgivelsen hevvender seg til alle som har interesse for både bedriftsutvikling og samfunnsutvikling, og er også aktuell innen fag som antropologi, økonomi, kulturstudier, entreprenørskapsstudier og statsvitenskap.
E-boken tilsvarer 1. trykte utgave, Oslo: Cappelen Damm, 2017.
Om boka
ISBN | 9788202629885 |
---|---|
Utgiver | Cappelen Damm akademisk |
Utgaveopplysning | 1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2017 |
ISBN på tilsvarende papirutgave | 9788202394745 |
Originalt format | |
Forfattere | Benedicte Brøgger |
Inkludert i abonnementet Allvit+ | Ja |
Denne boka er inkludert i abonnementet Allvit+
Visste du at du kan abonnere på pensumbøker og få tilgang til denne og omtrent 2000 andre bøker?Les mer om Allvit+Sosialt entreprenørskap er en form for næringsvirksomhet som første gang ble omtalt på 1980-tallet. De siste årene har interessen for denne typen virksomhet økt kraftig internasjonalt, men Norge er fortsatt i en tidlig fase. Tanken bak sosialt entreprenørskap er å kombinere samfunnsnyttige formål med løsninger fra kommersielle bedrifter. De sosiale entreprenørene beveger seg på kryss og tvers av skillelinjene i det norske samfunnet, drevet av hva som best tjener det sosiale formålet med virksomheten.
Dette er en flerfaglig bok, hvor forfatteren trekker på litteratur fra antropologi, økonomi, kulturstudier, entreprenørskapsstudier og statsvitenskap. Den introduserer sentrale begreper innenfor sosialt entreprenørskap og viser hvilke teorier og miljøer de har sitt utspring i. Boken gir innsikt i feltet gjennom praktiske eksempler og bidrar til både oppklaring og tydeliggjøring for de som ønsker å vite mer om hvordan sosialt entreprenørskap virker, hvordan tid og penger kan investeres, og hvordan offentlige reguleringer kan hjelpe til å utvikle feltet. Utgivelsen hevvender seg til alle som har interesse for både bedriftsutvikling og samfunnsutvikling, og er også aktuell innen fag som antropologi, økonomi, kulturstudier, entreprenørskapsstudier og statsvitenskap.
E-boken tilsvarer 1. trykte utgave, Oslo: Cappelen Damm, 2017.
Om boka
ISBN | 9788202629885 |
---|---|
Utgiver | Cappelen Damm akademisk |
Utgaveopplysning | 1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2017 |
ISBN på tilsvarende papirutgave | 9788202394745 |
Originalt format | |
Forfattere | Benedicte Brøgger |
Inkludert i abonnementet Allvit+ | Ja |