Politisk kommunikasjon i et nytt medielandskap
Denne boka er inkludert i abonnementet Allvit+
Visste du at du kan abonnere på pensumbøker og få tilgang til denne og omtrent 2000 andre bøker?Les mer om Allvit+Beskrivelse
Sosiale medier har gitt enkeltindivider helt nye muligheter til å bli hørt. I dag kan hvem som helst ytre seg i offentligheten ved hjelp av noen tastetrykk og reise diskusjoner om saker de synes er viktige. Mediesituasjonen har utviklet seg fra å være dominert av massemedier til et langt mer komplekst landskap der ulike stemmer, arenaer, aktører og budskap konkurrerer om oppmerksomheten. Denne nye situasjonen legger til rette for store endringer i politisk kommunikasjon, og påvirker hvordan det blir kommunisert, hva som blir kommunisert, og hvem som deltar i den offentlige samtalen.
Hovedspørsmålet som stilles er hvordan sosiale medier bidrar til å forme den politiske offentligheten. Har det for eksempel noen betydning at Jens Stoltenberg skriver på Facebook at han gleder seg til kveldens episode av TV-serien Lilyhammer? Hva tenker journalister som er opplært til å være politisk nøytrale, om å dele personlige meldinger i sosiale medier? Bringer nye medieplattformer nye stemmer og nytt innhold inn i offentligheten? Bidrar sosiale medier til mer demokrati?
Boka passer for både studenter og fagfolk som er interessert i hvordan sosiale medier påvirker politisk kommunikasjon.
E-boka tilsvarer 1. trykte utgave 2016.
Om boka
ISBN | 9788202633004 |
---|---|
Utgiver | Cappelen Damm akademisk |
Utgaveopplysning | 1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2016 |
ISBN på tilsvarende papirutgave | 9788202479770 |
Originalt format | |
Forfattere | Ingrid Lønrusten Rogstad |
Inkludert i abonnementet Allvit+ | Ja |
Denne boka er inkludert i abonnementet Allvit+
Visste du at du kan abonnere på pensumbøker og få tilgang til denne og omtrent 2000 andre bøker?Les mer om Allvit+Sosiale medier har gitt enkeltindivider helt nye muligheter til å bli hørt. I dag kan hvem som helst ytre seg i offentligheten ved hjelp av noen tastetrykk og reise diskusjoner om saker de synes er viktige. Mediesituasjonen har utviklet seg fra å være dominert av massemedier til et langt mer komplekst landskap der ulike stemmer, arenaer, aktører og budskap konkurrerer om oppmerksomheten. Denne nye situasjonen legger til rette for store endringer i politisk kommunikasjon, og påvirker hvordan det blir kommunisert, hva som blir kommunisert, og hvem som deltar i den offentlige samtalen.
Hovedspørsmålet som stilles er hvordan sosiale medier bidrar til å forme den politiske offentligheten. Har det for eksempel noen betydning at Jens Stoltenberg skriver på Facebook at han gleder seg til kveldens episode av TV-serien Lilyhammer? Hva tenker journalister som er opplært til å være politisk nøytrale, om å dele personlige meldinger i sosiale medier? Bringer nye medieplattformer nye stemmer og nytt innhold inn i offentligheten? Bidrar sosiale medier til mer demokrati?
Boka passer for både studenter og fagfolk som er interessert i hvordan sosiale medier påvirker politisk kommunikasjon.
E-boka tilsvarer 1. trykte utgave 2016.
Om boka
ISBN | 9788202633004 |
---|---|
Utgiver | Cappelen Damm akademisk |
Utgaveopplysning | 1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2016 |
ISBN på tilsvarende papirutgave | 9788202479770 |
Originalt format | |
Forfattere | Ingrid Lønrusten Rogstad |
Inkludert i abonnementet Allvit+ | Ja |