Hopp til hovedinnhold
bokomslag: Innføring i samfunnskunnskap for journalister
Nils G. Indahl

Innføring i samfunnskunnskap for journalister

2019Bokmål191 sider
Denne boka er tilgjengelig i Allvit+! For kun 750,- får du tilgang til denne boka og omtrent 2000 andre bøker ut resten av året.Start Allvit+ nå!

Selv om staten er den viktigste enheten i internasjonal politikk, utfordres den av ikke-statlige aktører og migrasjon. Et stadig mer integrert Europa når det gjelder individuelle menneskerettigheter og lovgivning, krever et nytt blikk på demokratiske institusjoner. Og individ og gruppe blir definert i lys av nyere teorier om identitet.

Dette er sentrale temaer i samfunnsvitenskap, sosiologi, internasjonal politikk og økonomi. Boka introduserer viktige begreper innen samfunnsøkonomi, og ser på iverksetterens rolle i velstandsskapningen.

Boka passer for journalister og andre kreative profesjonsutdannelser innen kommunikasjon, reklame og IT, og gir et grunnlag for videre studier innen samfunnsvitenskapene.

E-boken tilsvarer 1. trykte utgave. Oslo: Cappelen Damm, 2015.

ISBN9788202633301
UtgiverCappelen Damm akademisk
Utgaveopplysning1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2015
ISBN på tilsvarende papirutgave9788202440237
Originalt formatPDF
ForfattereNils G. Indahl
Tilgjengelig for opplesingNei
Tilgjengelig i Allvit+Ja
Denne boka er tilgjengelig i Allvit+! For kun 750,- får du tilgang til denne boka og omtrent 2000 andre bøker ut resten av året.Start Allvit+ nå!

Selv om staten er den viktigste enheten i internasjonal politikk, utfordres den av ikke-statlige aktører og migrasjon. Et stadig mer integrert Europa når det gjelder individuelle menneskerettigheter og lovgivning, krever et nytt blikk på demokratiske institusjoner. Og individ og gruppe blir definert i lys av nyere teorier om identitet.

Dette er sentrale temaer i samfunnsvitenskap, sosiologi, internasjonal politikk og økonomi. Boka introduserer viktige begreper innen samfunnsøkonomi, og ser på iverksetterens rolle i velstandsskapningen.

Boka passer for journalister og andre kreative profesjonsutdannelser innen kommunikasjon, reklame og IT, og gir et grunnlag for videre studier innen samfunnsvitenskapene.

E-boken tilsvarer 1. trykte utgave. Oslo: Cappelen Damm, 2015.

Om boka

ISBN9788202633301
UtgiverCappelen Damm akademisk
Utgaveopplysning1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2015
ISBN på tilsvarende papirutgave9788202440237
Originalt formatPDF
ForfattereNils G. Indahl
Tilgjengelig for opplesingNei
Tilgjengelig i Allvit+Ja

Fagområde

Dine data – ditt valg

Våre nettsider benytter informasjonskapsler (cookies) og brukerdata til analyse og noen funksjoner. Les mer om hva slags data vi bruker, hvordan vi administrerer dem og dine rettigheter i cookie-erklæringen vår.

Du kan velge å kun ha nødvendige informasjonskapsler og brukerdata, men du kan også velge å godta alle. Slik hjelper du oss med å finne de riktige bøkene og tilpasse tjenesten for deg!