Hopp til hovedinnhold
bokomslag: Forbrukersosiologi : makt, tegn og mening i forbrukersamfunnet
Gerhard Emil Schjelderup (red.)Morten William Knudsen (red.)

Forbrukersosiologi : makt, tegn og mening i forbrukersamfunnet

2020Bokmål442 sider
Denne boka er tilgjengelig i Allvit+! For kun 990,- får du tilgang til denne boka og omtrent 2000 andre bøker ut resten av året.Start Allvit+ nå!

Forbrukersosiologi: Makt, tegn og mening i forbrukersamfunnet er den første boken på norsk hvor forbruk og forbrukere blir gjennomgripende analysert gjennom sosiologisk metode. Forbruk diskuteres flittig i mediene, forskningsfora og ellers i samfunnet. Diskusjonen dreier seg i økende grad om forbrukeren og forbrukerens rettigheter, krav, plikter og moralske ansvar. "Fortell meg hva du forbruker, og jeg skal fortelle deg hvem du er," er en passende omskrivning av et kjent ordtak og fanger mye av problematikken forbrukerne står overfor i dag. Forbruk er alt annet enn en uskyldig aktivitet og er ladet med mening. Hvem ønsker vi å være gjennom vårt forbruk, hvem assosierer vi oss med, og hvem tar vi avstand fra? Hvordan bedømmes vi av andre ut fra vårt forbruk? Er forbruk basert på frie valg som forbrukerne tenker gjennom på en rasjonell måte? Dag Østerberg, Kjetil Rolness og en rekke andre anerkjente forskere har gjennom sine bidrag i boken skapt en spennende og god innføring i de viktigste tradisjonene som preger forståelsen av forbrukerne. Boken er en verdifull kilde for mennesker som er opptatt av samfunnsdebatten rundt marked og det økonomiske livs inngripen i våre liv, og er samtidig svært aktuell for høyskole- og universitetsstudier. Kapittel 9 av Zygmunt Bauman er ikke inkludert i e-boka.

ISBN9788202683702
UtgiverCappelen Damm akademisk
Utgaveopplysning1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2007. Kapittel 9 av Z. Bauman er ikke med i e-boka
ISBN på tilsvarende papirutgave9788202267988
Originalt formatPDF
RedaktørerGerhard Emil SchjelderupMorten William Knudsen
Tilgjengelig for opplesingNei
Tilgjengelig i Allvit+Ja
Denne boka er tilgjengelig i Allvit+! For kun 990,- får du tilgang til denne boka og omtrent 2000 andre bøker ut resten av året.Start Allvit+ nå!

Forbrukersosiologi: Makt, tegn og mening i forbrukersamfunnet er den første boken på norsk hvor forbruk og forbrukere blir gjennomgripende analysert gjennom sosiologisk metode. Forbruk diskuteres flittig i mediene, forskningsfora og ellers i samfunnet. Diskusjonen dreier seg i økende grad om forbrukeren og forbrukerens rettigheter, krav, plikter og moralske ansvar. "Fortell meg hva du forbruker, og jeg skal fortelle deg hvem du er," er en passende omskrivning av et kjent ordtak og fanger mye av problematikken forbrukerne står overfor i dag. Forbruk er alt annet enn en uskyldig aktivitet og er ladet med mening. Hvem ønsker vi å være gjennom vårt forbruk, hvem assosierer vi oss med, og hvem tar vi avstand fra? Hvordan bedømmes vi av andre ut fra vårt forbruk? Er forbruk basert på frie valg som forbrukerne tenker gjennom på en rasjonell måte? Dag Østerberg, Kjetil Rolness og en rekke andre anerkjente forskere har gjennom sine bidrag i boken skapt en spennende og god innføring i de viktigste tradisjonene som preger forståelsen av forbrukerne. Boken er en verdifull kilde for mennesker som er opptatt av samfunnsdebatten rundt marked og det økonomiske livs inngripen i våre liv, og er samtidig svært aktuell for høyskole- og universitetsstudier. Kapittel 9 av Zygmunt Bauman er ikke inkludert i e-boka.

Om boka

ISBN9788202683702
UtgiverCappelen Damm akademisk
Utgaveopplysning1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2007. Kapittel 9 av Z. Bauman er ikke med i e-boka
ISBN på tilsvarende papirutgave9788202267988
Originalt formatPDF
RedaktørerGerhard Emil SchjelderupMorten William Knudsen
Tilgjengelig for opplesingNei
Tilgjengelig i Allvit+Ja

Tema

Dine data – ditt valg

Våre nettsider benytter informasjonskapsler (cookies) og brukerdata til analyse og noen funksjoner. Les mer om hva slags data vi bruker, hvordan vi administrerer dem og dine rettigheter i cookie-erklæringen vår.

Du kan velge å kun ha nødvendige informasjonskapsler og brukerdata, men du kan også velge å godta alle. Slik hjelper du oss med å finne de riktige bøkene og tilpasse tjenesten for deg!