Hopp til hovedinnhold
bokomslag: Forretningsforståelse
Kari Håvåg VoldsundTale Skjølsvik

Forretningsforståelse

2020Bokmål415 sider

Forretningsforståelse i ny, kortere og mer konsis utgave! Boken beskriver gode metoder og verktøy som er nødvendige for å drive med forretningsutvikling. Den behandler viktige temaer i arbeidslivet for alle som har begrenset bakgrunn fra organisasjonslivet eller som ønsker å utvikle sin forretningsforståelse. Å ha forretningsforståelse er viktig for å kunne bidra i en organisasjon og lykkes i arbeidslivet. I denne nye utgaven har forfatterne utviklet begrepet forretningsforståelse, og de legger mer vekt på en bredere forståelse, der samfunnsperspektivet får mer plass. FNs 17 bærekraftsmål og sirkulær økonomi gis også større oppmerksomhet i fremstillingen. Design thinking er tatt inn som tankemåte og rammeverk, og bidrar til brukerorientert innovasjonstilnærming. Boken har en logisk oppbygning og følger arbeidsprosessen i utviklingen av en forretningsplan. Forretningsforståelse gir innsikt i både forretningsideer og -modeller, forretningsplanlegging og forretningsdrift. Den er lettlest og skrevet med morsomme og oppdaterte eksempler og anekdoter, men har samtidig et godt teoretisk fundament med en rekke referanser. Boken er rettet mot innovasjons- og entreprenørskapsemner i profesjonsutdanninger innen ingeniørfag, økonomi- og helsefag og etter- og videreutdanningskurs, men kan også benyttes av alle som ønsker å utvikle sin forretningsforståelse.

ISBN9788202686772
UtgiverCappelen Damm akademisk
Utgaveopplysning2. e-bokutgave tilsvarer 2. trykte utgave 2020
ISBN på tilsvarende papirutgave9788202613471
Originalt formatPDF
ForfattereKari Håvåg VoldsundTale SkjølsvikJudit Johnstad Bragelien

Forretningsforståelse i ny, kortere og mer konsis utgave! Boken beskriver gode metoder og verktøy som er nødvendige for å drive med forretningsutvikling. Den behandler viktige temaer i arbeidslivet for alle som har begrenset bakgrunn fra organisasjonslivet eller som ønsker å utvikle sin forretningsforståelse. Å ha forretningsforståelse er viktig for å kunne bidra i en organisasjon og lykkes i arbeidslivet. I denne nye utgaven har forfatterne utviklet begrepet forretningsforståelse, og de legger mer vekt på en bredere forståelse, der samfunnsperspektivet får mer plass. FNs 17 bærekraftsmål og sirkulær økonomi gis også større oppmerksomhet i fremstillingen. Design thinking er tatt inn som tankemåte og rammeverk, og bidrar til brukerorientert innovasjonstilnærming. Boken har en logisk oppbygning og følger arbeidsprosessen i utviklingen av en forretningsplan. Forretningsforståelse gir innsikt i både forretningsideer og -modeller, forretningsplanlegging og forretningsdrift. Den er lettlest og skrevet med morsomme og oppdaterte eksempler og anekdoter, men har samtidig et godt teoretisk fundament med en rekke referanser. Boken er rettet mot innovasjons- og entreprenørskapsemner i profesjonsutdanninger innen ingeniørfag, økonomi- og helsefag og etter- og videreutdanningskurs, men kan også benyttes av alle som ønsker å utvikle sin forretningsforståelse.

Om boka

ISBN9788202686772
UtgiverCappelen Damm akademisk
Utgaveopplysning2. e-bokutgave tilsvarer 2. trykte utgave 2020
ISBN på tilsvarende papirutgave9788202613471
Originalt formatPDF
ForfattereKari Håvåg VoldsundTale SkjølsvikJudit Johnstad Bragelien

Tema

Dine data – ditt valg

Våre nettsider benytter informasjonskapsler (cookies) og brukerdata til analyse og noen funksjoner. Les mer om hva slags data vi bruker, hvordan vi administrerer dem og dine rettigheter i cookie-erklæringen vår.

Du kan velge å kun ha nødvendige informasjonskapsler og brukerdata, men du kan også velge å godta alle. Slik hjelper du oss med å finne de riktige bøkene og tilpasse tjenesten for deg!