Hopp til hovedinnhold
bokomslag: Introduksjon til tjenestedesign
Adeline HvidstenRanvir S. Rai

Introduksjon til tjenestedesign

2021Bokmål199 siderOpplesing tilgjengelig
Denne boka er inkludert i abonnementet Allvit+
Visste du at du kan abonnere på pensumbøker og få tilgang til denne og omtrent 2000 andre bøker?Les mer om Allvit+

Introduksjon til tjenestedesign er den første norske boken om tjenestedesign. I tillegg til å gi en generell introduksjon til temaet, er den spekket med praktiske verktøy og metoder. Boken henter inspirasjon fra en rekke velkjente prosessrammeverk og tilbyr samtidig flere praktiske tjenestedesignverktøy i alt fra planlegging og datainnsamling til prototyping og implementering. I boken går vi blant annet igjennom: forberedelser til prosjektgjennomføring, hvordan man gjør innsiktsarbeid, idéutvikling, prototyping og testing, og implementering

Bokens målgruppe er tredelt: studenter, faste/internt ansatte i offentlig eller private virksomheter og konsulenter/selvstendig næringsdrivende. Gjennom boken vil du kunne følge eksempler og tilpassede tips til de tre ulike målgruppene.

Selv om boken har et grundig teoretisk fundament, tilbyr den mange praktiske verktøy og metoder som vil gjøre deg i stand til å starte din egen reise inn i tjenestedesignfaget.

ISBN9788202708276
UtgiverCappelen Damm akademisk
Utgaveopplysning1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave
ISBN på tilsvarende papirutgave9788202708269
Originalt formatEPUB
ForfattereAdeline HvidstenRanvir S. RaiStephanie HellandTheodor Henriksen
Tilgjengelig for opplesingJa
Inkludert i abonnementet Allvit+Ja
Denne boka er inkludert i abonnementet Allvit+
Visste du at du kan abonnere på pensumbøker og få tilgang til denne og omtrent 2000 andre bøker?Les mer om Allvit+

Introduksjon til tjenestedesign er den første norske boken om tjenestedesign. I tillegg til å gi en generell introduksjon til temaet, er den spekket med praktiske verktøy og metoder. Boken henter inspirasjon fra en rekke velkjente prosessrammeverk og tilbyr samtidig flere praktiske tjenestedesignverktøy i alt fra planlegging og datainnsamling til prototyping og implementering. I boken går vi blant annet igjennom: forberedelser til prosjektgjennomføring, hvordan man gjør innsiktsarbeid, idéutvikling, prototyping og testing, og implementering

Bokens målgruppe er tredelt: studenter, faste/internt ansatte i offentlig eller private virksomheter og konsulenter/selvstendig næringsdrivende. Gjennom boken vil du kunne følge eksempler og tilpassede tips til de tre ulike målgruppene.

Selv om boken har et grundig teoretisk fundament, tilbyr den mange praktiske verktøy og metoder som vil gjøre deg i stand til å starte din egen reise inn i tjenestedesignfaget.

Om boka

ISBN9788202708276
UtgiverCappelen Damm akademisk
Utgaveopplysning1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave
ISBN på tilsvarende papirutgave9788202708269
Originalt formatEPUB
ForfattereAdeline HvidstenRanvir S. RaiStephanie HellandTheodor Henriksen
Tilgjengelig for opplesingJa
Inkludert i abonnementet Allvit+Ja

Fagområde