Effektiv nettskriving
Denne boka er inkludert i abonnementet Allvit+
Visste du at du kan abonnere på pensumbøker og få tilgang til denne og omtrent 2000 andre bøker?Les mer om Allvit+Beskrivelse
Effektiv nettskriving er et komplett og praktisk oppslagsverk til bruk ved tekstproduksjon for digitale kanaler. Boken vil lære deg å skrive bedre for nett, og å bruke tekst for å oppnå konkrete mål.
Denne andre utgaven av boken inneholder en rekke nye eksempler på gode og dårlige tekster, og gir oppdatert informasjon om hvordan vi leser på nett. Den gir også ny kunnskap om innholdsmarkedsføring og søkemotoroptimalisering og om hvordan man engasjerer leserne i sosiale medier.
Sentrale temaer i boken er: - Hvordan vi leser på nett og hvilke konsekvenser det medfører for oss som skriver. - Tekster som engasjerer leserne. - Hvordan skrive færre nyheter og mer brukerorientert. - Lenker i teksten gir større effekt enn utenfor teksten. - Gode og selgende tekster likner mer på redaksjonelt stoff enn reklame. - Godt innhold er det viktigste for søkemotorene - ikke teknisk optimalisering.
Effektiv nettskriving er rettet mot studenter, webredaktører, innholdsmarkedsførere, web-journalister, digitale markedsførere og beslutningstakere som jobber med digitale kanaler, i både offentlig og privat sektor.
E-boka tilsvarer 2. trykte utgave, 2018.
Om boka
ISBN | 9788202723927 |
---|---|
Utgiver | Cappelen Damm akademisk |
Utgaveopplysning | 1. e-bokutgave tilsvarer 2. trykte utgave 2018 |
ISBN på tilsvarende papirutgave | 9788202587000 |
Originalt format | |
Forfattere | Ove Dalen |
Inkludert i abonnementet Allvit+ | Ja |
Denne boka er inkludert i abonnementet Allvit+
Visste du at du kan abonnere på pensumbøker og få tilgang til denne og omtrent 2000 andre bøker?Les mer om Allvit+Effektiv nettskriving er et komplett og praktisk oppslagsverk til bruk ved tekstproduksjon for digitale kanaler. Boken vil lære deg å skrive bedre for nett, og å bruke tekst for å oppnå konkrete mål.
Denne andre utgaven av boken inneholder en rekke nye eksempler på gode og dårlige tekster, og gir oppdatert informasjon om hvordan vi leser på nett. Den gir også ny kunnskap om innholdsmarkedsføring og søkemotoroptimalisering og om hvordan man engasjerer leserne i sosiale medier.
Sentrale temaer i boken er: - Hvordan vi leser på nett og hvilke konsekvenser det medfører for oss som skriver. - Tekster som engasjerer leserne. - Hvordan skrive færre nyheter og mer brukerorientert. - Lenker i teksten gir større effekt enn utenfor teksten. - Gode og selgende tekster likner mer på redaksjonelt stoff enn reklame. - Godt innhold er det viktigste for søkemotorene - ikke teknisk optimalisering.
Effektiv nettskriving er rettet mot studenter, webredaktører, innholdsmarkedsførere, web-journalister, digitale markedsførere og beslutningstakere som jobber med digitale kanaler, i både offentlig og privat sektor.
E-boka tilsvarer 2. trykte utgave, 2018.
Om boka
ISBN | 9788202723927 |
---|---|
Utgiver | Cappelen Damm akademisk |
Utgaveopplysning | 1. e-bokutgave tilsvarer 2. trykte utgave 2018 |
ISBN på tilsvarende papirutgave | 9788202587000 |
Originalt format | |
Forfattere | Ove Dalen |
Inkludert i abonnementet Allvit+ | Ja |