Hopp til hovedinnhold
bokomslag: Effektiv nettskriving
Ove Dalen

Effektiv nettskriving

2021Bokmål153 sider

Effektiv nettskriving er et komplett og praktisk oppslagsverk til bruk ved tekstproduksjon for digitale kanaler. Boken vil lære deg å skrive bedre for nett, og å bruke tekst for å oppnå konkrete mål. Denne andre utgaven av boken inneholder en rekke nye eksempler på gode og dårlige tekster, og gir oppdatert informasjon om hvordan vi leser på nett. Den gir også ny kunnskap om innholdsmarkedsføring og søkemotoroptimalisering og om hvordan man engasjerer leserne i sosiale medier. Sentrale temaer i boken er: - Hvordan vi leser på nett og hvilke konsekvenser det medfører for oss som skriver. - Tekster som engasjerer leserne. - Hvordan skrive færre nyheter og mer brukerorientert. - Lenker i teksten gir større effekt enn utenfor teksten. - Gode og selgende tekster likner mer på redaksjonelt stoff enn reklame. - Godt innhold er det viktigste for søkemotorene - ikke teknisk optimalisering. Effektiv nettskriving er rettet mot studenter, webredaktører, innholdsmarkedsførere, web-journalister, digitale markedsførere og beslutningstakere som jobber med digitale kanaler, i både offentlig og privat sektor. E-boka tilsvarer 2. trykte utgave, 2018.

ISBN9788202723927
UtgiverCappelen Damm akademisk
Utgaveopplysning1. e-bokutgave tilsvarer 2. trykte utgave 2018
ISBN på tilsvarende papirutgave9788202587000
Originalt formatPDF
ForfattereOve Dalen

Effektiv nettskriving er et komplett og praktisk oppslagsverk til bruk ved tekstproduksjon for digitale kanaler. Boken vil lære deg å skrive bedre for nett, og å bruke tekst for å oppnå konkrete mål. Denne andre utgaven av boken inneholder en rekke nye eksempler på gode og dårlige tekster, og gir oppdatert informasjon om hvordan vi leser på nett. Den gir også ny kunnskap om innholdsmarkedsføring og søkemotoroptimalisering og om hvordan man engasjerer leserne i sosiale medier. Sentrale temaer i boken er: - Hvordan vi leser på nett og hvilke konsekvenser det medfører for oss som skriver. - Tekster som engasjerer leserne. - Hvordan skrive færre nyheter og mer brukerorientert. - Lenker i teksten gir større effekt enn utenfor teksten. - Gode og selgende tekster likner mer på redaksjonelt stoff enn reklame. - Godt innhold er det viktigste for søkemotorene - ikke teknisk optimalisering. Effektiv nettskriving er rettet mot studenter, webredaktører, innholdsmarkedsførere, web-journalister, digitale markedsførere og beslutningstakere som jobber med digitale kanaler, i både offentlig og privat sektor. E-boka tilsvarer 2. trykte utgave, 2018.

Om boka

ISBN9788202723927
UtgiverCappelen Damm akademisk
Utgaveopplysning1. e-bokutgave tilsvarer 2. trykte utgave 2018
ISBN på tilsvarende papirutgave9788202587000
Originalt formatPDF
ForfattereOve Dalen

Tema

Dine data – ditt valg

Våre nettsider benytter informasjonskapsler (cookies) og brukerdata til analyse og noen funksjoner. Les mer om hva slags data vi bruker, hvordan vi administrerer dem og dine rettigheter i cookie-erklæringen vår.

Du kan velge å kun ha nødvendige informasjonskapsler og brukerdata, men du kan også velge å godta alle. Slik hjelper du oss med å finne de riktige bøkene og tilpasse tjenesten for deg!