Relasjonskompetanse
Denne boka er inkludert i abonnementet Allvit+
Visste du at du kan abonnere på pensumbøker og få tilgang til denne og omtrent 2000 andre bøker?Les mer om Allvit+Beskrivelse
Som ledere av klassefellesskap har lærere stor definisjonsmakt. De må bruke denne makten på en god måte og utøve relasjonskompetanse i praksis. Det er lærerens ansvar å skape god og trygg stemning i klasserommet, og alle elevene må føle at læreren er oppmerksom på dem.
Positive samspill i et klassefellesskap er likevel ikke bare en forutsetning for at elevene skal trives og lære mye i skolen, det påvirker også nerveforbindelsene i hjernen og dermed barnas muligheter senere i livet.
Louise Klinge forsker på hvordan lærere skaper relasjoner til sine elever som enten fremmer eller hemmer læring og utvikling. Hun har heldigvis møtt masse glade barn på skolene hun har besøkt, men også lagt merke til dem som er triste eller som ikke deltar i undervisningen. Hun vet nå mye om hvordan lærere kan handle for at alle barn skal kunne trives og utvikle seg faglig, sosialt og personlig.
Om boka
ISBN | 9788202727291 |
---|---|
Utgiver | Cappelen Damm akademisk |
Utgaveopplysning | 1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2021 |
ISBN på tilsvarende papirutgave | 9788202692391 |
Originalt format | EPUB |
Forfattere | Louise Klinge |
Inkludert i abonnementet Allvit+ | Ja |
Denne boka er inkludert i abonnementet Allvit+
Visste du at du kan abonnere på pensumbøker og få tilgang til denne og omtrent 2000 andre bøker?Les mer om Allvit+Som ledere av klassefellesskap har lærere stor definisjonsmakt. De må bruke denne makten på en god måte og utøve relasjonskompetanse i praksis. Det er lærerens ansvar å skape god og trygg stemning i klasserommet, og alle elevene må føle at læreren er oppmerksom på dem.
Positive samspill i et klassefellesskap er likevel ikke bare en forutsetning for at elevene skal trives og lære mye i skolen, det påvirker også nerveforbindelsene i hjernen og dermed barnas muligheter senere i livet.
Louise Klinge forsker på hvordan lærere skaper relasjoner til sine elever som enten fremmer eller hemmer læring og utvikling. Hun har heldigvis møtt masse glade barn på skolene hun har besøkt, men også lagt merke til dem som er triste eller som ikke deltar i undervisningen. Hun vet nå mye om hvordan lærere kan handle for at alle barn skal kunne trives og utvikle seg faglig, sosialt og personlig.
Om boka
ISBN | 9788202727291 |
---|---|
Utgiver | Cappelen Damm akademisk |
Utgaveopplysning | 1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2021 |
ISBN på tilsvarende papirutgave | 9788202692391 |
Originalt format | EPUB |
Forfattere | Louise Klinge |
Inkludert i abonnementet Allvit+ | Ja |