Programmering i matematikkfaget
Beskrivelse
Programmering i matematikkfaget er en innføringsbok i Python for lærere og lærerstudenter som skal jobbe med programmering i skolen. Boken har en praktisk tilnærming som viser hvordan programmering kan brukes til problemløsning og utforsking i matematikkfaget. Gjennom en rekke praksisnære eksempler og oppgaver vil boken gi læreren en solid kompetanse i Python.
I læreplanene som ble innført i 2020, har matematikkfaget et spesielt ansvar for elevenes kompetanse i programmering og algoritmisk tenkning. Dette stiller nye krav til den som skal undervise i matematikk.
Boken er beregnet for lærerskolestudenter, men også for lærere som arbeider med programmering i skolen.
Om boka
ISBN | 9788202757175 |
---|---|
Utgiver | Cappelen Damm akademisk |
Utgaveopplysning | 1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2022 |
ISBN på tilsvarende papirutgave | 9788202742232 |
Originalt format | |
Forfattere | Tor Espen KristensenChristoph Kirfel |
Tilgjengelig for opplesing | Nei |
Tilgjengelig i Allvit+ | Ja |
Programmering i matematikkfaget er en innføringsbok i Python for lærere og lærerstudenter som skal jobbe med programmering i skolen. Boken har en praktisk tilnærming som viser hvordan programmering kan brukes til problemløsning og utforsking i matematikkfaget. Gjennom en rekke praksisnære eksempler og oppgaver vil boken gi læreren en solid kompetanse i Python.
I læreplanene som ble innført i 2020, har matematikkfaget et spesielt ansvar for elevenes kompetanse i programmering og algoritmisk tenkning. Dette stiller nye krav til den som skal undervise i matematikk.
Boken er beregnet for lærerskolestudenter, men også for lærere som arbeider med programmering i skolen.
Om boka
ISBN | 9788202757175 |
---|---|
Utgiver | Cappelen Damm akademisk |
Utgaveopplysning | 1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2022 |
ISBN på tilsvarende papirutgave | 9788202742232 |
Originalt format | |
Forfattere | Tor Espen KristensenChristoph Kirfel |
Tilgjengelig for opplesing | Nei |
Tilgjengelig i Allvit+ | Ja |