Lærebok i kommunikasjon : en praktisk innføring
Denne boka er inkludert i abonnementet Allvit+
Visste du at du kan abonnere på pensumbøker og få tilgang til denne og omtrent 2000 andre bøker?Les mer om Allvit+Beskrivelse
Det viktigste arbeidsredskapet for helse- og sosialarbeidere er kommunikasjon. Vi utvikler kommunikasjonsferdigheter på ulike måter gjennom hele livet, særlig i den tidlige oppveksten, men også gjennom utdanning og yrkesutøvelse. Som fagfolk er vi avhengige av å kommunisere på en god måte med dem vi skal hjelpe, være seg pasienter, klienter, brukere eller pårørende og etterlatte. I sin mest grunnleggende form handler hjelperrollen om å utveksle informasjon med, og utøve omsorg overfor, hjelpetrengende. Hvordan vi lykkes, er avhengig av våre kommunikasjonsferdigheter. I denne boken har vi samlet et knippe fagfolk med spesialkompetanse på ulike felt innen helse- og sosialfagene, som har det til felles at de er opptatt av kommunikasjon innen sine respektive fagfelt. Boken trekker opp sentrale tema og problemstillinger som er relevant for både studenter og yrkesutøvere. De fleste kapitlene er praksisnære, mens noen av bidragsyterne lener seg mer på en teoretisk tilnærming. Til sammen bidrar boken til at studenter og fagfolk innen helse- og sosialfagene vil kunne øke egen bevissthet og generell kompetanse om kommunikasjon og styrke sine praktiske kommunikasjonsferdigheter i møte med hjelpetrengende.
Om boka
ISBN | 9788202786861 |
---|---|
Utgiver | Cappelen Damm akademisk |
Utgaveopplysning | 1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2023 |
ISBN på tilsvarende papirutgave | 9788202549916 |
Originalt format | EPUB |
Redaktører | Lennart LoråsFrode Thuen |
Inkludert i abonnementet Allvit+ | Ja |
Denne boka er inkludert i abonnementet Allvit+
Visste du at du kan abonnere på pensumbøker og få tilgang til denne og omtrent 2000 andre bøker?Les mer om Allvit+Det viktigste arbeidsredskapet for helse- og sosialarbeidere er kommunikasjon. Vi utvikler kommunikasjonsferdigheter på ulike måter gjennom hele livet, særlig i den tidlige oppveksten, men også gjennom utdanning og yrkesutøvelse. Som fagfolk er vi avhengige av å kommunisere på en god måte med dem vi skal hjelpe, være seg pasienter, klienter, brukere eller pårørende og etterlatte. I sin mest grunnleggende form handler hjelperrollen om å utveksle informasjon med, og utøve omsorg overfor, hjelpetrengende. Hvordan vi lykkes, er avhengig av våre kommunikasjonsferdigheter. I denne boken har vi samlet et knippe fagfolk med spesialkompetanse på ulike felt innen helse- og sosialfagene, som har det til felles at de er opptatt av kommunikasjon innen sine respektive fagfelt. Boken trekker opp sentrale tema og problemstillinger som er relevant for både studenter og yrkesutøvere. De fleste kapitlene er praksisnære, mens noen av bidragsyterne lener seg mer på en teoretisk tilnærming. Til sammen bidrar boken til at studenter og fagfolk innen helse- og sosialfagene vil kunne øke egen bevissthet og generell kompetanse om kommunikasjon og styrke sine praktiske kommunikasjonsferdigheter i møte med hjelpetrengende.
Om boka
ISBN | 9788202786861 |
---|---|
Utgiver | Cappelen Damm akademisk |
Utgaveopplysning | 1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2023 |
ISBN på tilsvarende papirutgave | 9788202549916 |
Originalt format | EPUB |
Redaktører | Lennart LoråsFrode Thuen |
Inkludert i abonnementet Allvit+ | Ja |