Hopp til hovedinnhold
bokomslag: Innovasjonsevne og digital transformasjon i norske bedrifter
Peder Inge Furseth

Innovasjonsevne og digital transformasjon i norske bedrifter

2023Bokmål187 siderOpplesing tilgjengelig
Foreløpig ikke tilgjengelig i Allvit+

Hvordan kan bedrifter ledes slik at de skaper større verdier i en stadig mer digitalisert økonomi?

Innovasjonsevne og digital transformasjon i norske bedrifter gir deg nye verktøy og innsikter som kan brukes til å skape verdier på en smart, bærekraftig og ansvarlig måte.

Digital transformasjon innebærer å endre bedriften slik at den skaper nye verdier for kunder og brukere gjennom nye tjenester basert på digitale teknologier. Mange bedrifter mislykkes i denne prosessen fordi de mangler innovasjonsevne, og denne evnen må bedriftene utvikle på egenhånd - den kan ikke kjøpes. I boken viser forfatteren hvordan dette kan gjøres.

Forfatteren bruker resultater fra en ny studie om to konsern innen mediebransjen i Norge til å vise hvordan innovasjonsevne og digital transformasjon virker inn på verdiskapingen.

Målgruppen for boken er personer med lederansvar, forskere innen ledelse, medier og innovasjon, og politikere og studenter som er opptatt av ny verdiskaping gjennom digitalisering.

ISBN9788202800260
UtgiverCappelen Damm akademisk
Utgaveopplysning1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2023
ISBN på tilsvarende papirutgave9788202705442
Originalt formatEPUB
ForfatterePeder Inge Furseth
Tilgjengelig for opplesingJa
Tilgjengelig i Allvit+Nei

Hvordan kan bedrifter ledes slik at de skaper større verdier i en stadig mer digitalisert økonomi?

Innovasjonsevne og digital transformasjon i norske bedrifter gir deg nye verktøy og innsikter som kan brukes til å skape verdier på en smart, bærekraftig og ansvarlig måte.

Digital transformasjon innebærer å endre bedriften slik at den skaper nye verdier for kunder og brukere gjennom nye tjenester basert på digitale teknologier. Mange bedrifter mislykkes i denne prosessen fordi de mangler innovasjonsevne, og denne evnen må bedriftene utvikle på egenhånd - den kan ikke kjøpes. I boken viser forfatteren hvordan dette kan gjøres.

Forfatteren bruker resultater fra en ny studie om to konsern innen mediebransjen i Norge til å vise hvordan innovasjonsevne og digital transformasjon virker inn på verdiskapingen.

Målgruppen for boken er personer med lederansvar, forskere innen ledelse, medier og innovasjon, og politikere og studenter som er opptatt av ny verdiskaping gjennom digitalisering.

Om boka

ISBN9788202800260
UtgiverCappelen Damm akademisk
Utgaveopplysning1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2023
ISBN på tilsvarende papirutgave9788202705442
Originalt formatEPUB
ForfatterePeder Inge Furseth
Tilgjengelig for opplesingJa
Tilgjengelig i Allvit+Nei

Fagområde

Dine data – ditt valg

Våre nettsider benytter informasjonskapsler (cookies) og brukerdata til analyse og noen funksjoner. Les mer om hva slags data vi bruker, hvordan vi administrerer dem og dine rettigheter i cookie-erklæringen vår.

Du kan velge å kun ha nødvendige informasjonskapsler og brukerdata, men du kan også velge å godta alle. Slik hjelper du oss med å finne de riktige bøkene og tilpasse tjenesten for deg!