Tilpasset opplæring i matematikk : om retten til å lykkes i læringsarbeidet
Beskrivelse
Matematikkfaget har skapt store debatter de siste årene, og resultater blant elevene viser at mange sliter.
Tilpasset opplæring er et undervisningsprinsipp som skal sikre at samtlige elever i grunnopplæringen får positive læringsopplevelser og lykkes med læringsarbeidet i faget.
Hvordan kan skolen ivareta sin evne til å forstå elevens læreforutsetninger i matematikk? Hvordan kan skolen skape et fruktbart læringsmiljø som ivaretar den enkelte elevs behov?
Tilpasset opplæring i matematikk gir konkrete råd om hvordan læreren kan tilrettelegge undervisningen og skape et godt læringsmiljø basert på prinsippet om tilpasset opplæring. Boka inneholder både teoretiske perspektiver, og praktiske eksempler fra skolehverdagen. Den er aktuell for alle trinn i grunnopplæringen.
Målgruppe for boken er allmennlærerutdanningen på alle nivå. Den er også aktuell innenfor pedagogikk, didaktikk, fagdidaktikk, spesialpedagogikk og tilpasset opplæring.
Om boka
ISBN | 9788205444843 |
---|---|
Utgiver | Gyldendal akademisk |
Utgaveopplysning | 1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2006. Boken bygger på Matematikkvansker : tilpasset opplæring i matematikk, Gyldendal, 1998 |
ISBN på tilsvarende papirutgave | 9788205362963 |
Originalt format | |
Forfattere | Jarle Sjøvoll |
Tilgjengelig for opplesing | Nei |
Tilgjengelig i Allvit+ | Nei |
Matematikkfaget har skapt store debatter de siste årene, og resultater blant elevene viser at mange sliter.
Tilpasset opplæring er et undervisningsprinsipp som skal sikre at samtlige elever i grunnopplæringen får positive læringsopplevelser og lykkes med læringsarbeidet i faget.
Hvordan kan skolen ivareta sin evne til å forstå elevens læreforutsetninger i matematikk? Hvordan kan skolen skape et fruktbart læringsmiljø som ivaretar den enkelte elevs behov?
Tilpasset opplæring i matematikk gir konkrete råd om hvordan læreren kan tilrettelegge undervisningen og skape et godt læringsmiljø basert på prinsippet om tilpasset opplæring. Boka inneholder både teoretiske perspektiver, og praktiske eksempler fra skolehverdagen. Den er aktuell for alle trinn i grunnopplæringen.
Målgruppe for boken er allmennlærerutdanningen på alle nivå. Den er også aktuell innenfor pedagogikk, didaktikk, fagdidaktikk, spesialpedagogikk og tilpasset opplæring.
Om boka
ISBN | 9788205444843 |
---|---|
Utgiver | Gyldendal akademisk |
Utgaveopplysning | 1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2006. Boken bygger på Matematikkvansker : tilpasset opplæring i matematikk, Gyldendal, 1998 |
ISBN på tilsvarende papirutgave | 9788205362963 |
Originalt format | |
Forfattere | Jarle Sjøvoll |
Tilgjengelig for opplesing | Nei |
Tilgjengelig i Allvit+ | Nei |