Hopp til hovedinnhold
bokomslag: Ekspansjon og konsernstrategi
Erik W. JakobsenLasse B. Lien

Ekspansjon og konsernstrategi

2023Bokmål237 siderOpplesing tilgjengelig
Ikke inkludert i abonnementet Allvit+

Ekspansjon handler om konsernstrategi, og en god konsernstrategi hviler på gjennomtenkte forretningsstrategier. Ekspansjon og konsernstrategi går hele veien fra posisjonering innenfor et marked til sammensetning og organisering av porteføljer innenfor et konsern.

Denne e-boken tilsvarer 1. trykte utgave fra 2015.

Boken tar utgangspunkt i strategisk analyse for å vise når ekspansjon er lønnsomt og hvordan ekspansjonsbeslutninger kan analyseres. Forfatterne definerer og sammenfatter stegene som bør gjennomgås i en lønnsomhetsanalyse og presenterer et helhetlig, logisk stringent og praktisk nyttig verktøy for analyse av ekspansjonsbeslutninger.

Boken utkom først i 2001 under tittelen Ekspansjon: Strategi for forretningsutvikling. Denne utgaven er oppdatert med nyere forskningsbidrag og aktuelle eksempler fra bransjer og enkeltbedrifter i norsk og internasjonalt næringsliv. Blant annet inneholder boken et helt nyskrevet kapittel som viser hvordan lønnsomheten kan vurderes når man ekspanderer med en disruptiv innovasjon og når man åpner helt nye markeder.

ISBN9788205455924
UtgiverGyldendal
Utgaveopplysning1. e-bokutgave tilsvarer 2. trykte utgave 2015
ISBN på tilsvarende papirutgave9788205455917
Originalt formatEPUB
ForfattereErik W. JakobsenLasse B. Lien
Tilgjengelig for opplesingJa
Inkludert i abonnementet Allvit+Nei

Ekspansjon handler om konsernstrategi, og en god konsernstrategi hviler på gjennomtenkte forretningsstrategier. Ekspansjon og konsernstrategi går hele veien fra posisjonering innenfor et marked til sammensetning og organisering av porteføljer innenfor et konsern.

Denne e-boken tilsvarer 1. trykte utgave fra 2015.

Boken tar utgangspunkt i strategisk analyse for å vise når ekspansjon er lønnsomt og hvordan ekspansjonsbeslutninger kan analyseres. Forfatterne definerer og sammenfatter stegene som bør gjennomgås i en lønnsomhetsanalyse og presenterer et helhetlig, logisk stringent og praktisk nyttig verktøy for analyse av ekspansjonsbeslutninger.

Boken utkom først i 2001 under tittelen Ekspansjon: Strategi for forretningsutvikling. Denne utgaven er oppdatert med nyere forskningsbidrag og aktuelle eksempler fra bransjer og enkeltbedrifter i norsk og internasjonalt næringsliv. Blant annet inneholder boken et helt nyskrevet kapittel som viser hvordan lønnsomheten kan vurderes når man ekspanderer med en disruptiv innovasjon og når man åpner helt nye markeder.

Om boka

ISBN9788205455924
UtgiverGyldendal
Utgaveopplysning1. e-bokutgave tilsvarer 2. trykte utgave 2015
ISBN på tilsvarende papirutgave9788205455917
Originalt formatEPUB
ForfattereErik W. JakobsenLasse B. Lien
Tilgjengelig for opplesingJa
Inkludert i abonnementet Allvit+Nei

Fagområde