Nyskapning : arbeidsbok i kreative metoder
Beskrivelse
Nyskapning og kreativitet blir stadig mer etterspurt i arbeidslivet. Denne bokens utgangspunkt er at kreativitet ikke er en forutbestemt egenskap knyttet til bestemte personer og yrker, men en muskel som kan trenes målrettet opp. I boken lærer du hvordan. En velutprøvd metodikk for nyskapning presenteres. Den består at tre faser: kartlegging, idégenerering og foredling. For hver enkelt fase introduseres en rekke metoder med en praktisk steg-for-steg-beskrivelse og konkrete tips til gjennomføring. Boken har spiralrygg slik at den er mest mulig anvendelig i nyskapningsarbeidet. For å bli dyktig i nyskapning er det lurt å bli fortrolig med et spekter av ulike kreative metoder. Det øker sannsynligheten for at vi kommer opp med gode løsninger. Metodikken i boken kan brukes til å løse utfordringer knyttet til alt fra samhandling, organisasjonsstruktur, teknologi eller et ønske om å utvikle nye forretningskonsepter. Boken egner seg for: • organisasjoner som vil arbeide systematisk med nyskapning • prosjektledere i organisasjoner som vil lede kreativt arbeid • arbeidstakere som lever av å være kreative, og trenger påfyll av nye metoder • studenter og elever som vil lære seg kreative metoder • lærere i skolen som vil bruke kreative metoder i undervisningen
Om boka
ISBN | 9788205514294 |
---|---|
Utgiver | Gyldendal akademisk |
Utgaveopplysning | 1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2017 |
ISBN på tilsvarende papirutgave | 9788205504394 |
Originalt format | |
Forfattere | Erik Lerdahl |
Inkludert i abonnementet Allvit+ | Nei |
Nyskapning og kreativitet blir stadig mer etterspurt i arbeidslivet. Denne bokens utgangspunkt er at kreativitet ikke er en forutbestemt egenskap knyttet til bestemte personer og yrker, men en muskel som kan trenes målrettet opp. I boken lærer du hvordan. En velutprøvd metodikk for nyskapning presenteres. Den består at tre faser: kartlegging, idégenerering og foredling. For hver enkelt fase introduseres en rekke metoder med en praktisk steg-for-steg-beskrivelse og konkrete tips til gjennomføring. Boken har spiralrygg slik at den er mest mulig anvendelig i nyskapningsarbeidet. For å bli dyktig i nyskapning er det lurt å bli fortrolig med et spekter av ulike kreative metoder. Det øker sannsynligheten for at vi kommer opp med gode løsninger. Metodikken i boken kan brukes til å løse utfordringer knyttet til alt fra samhandling, organisasjonsstruktur, teknologi eller et ønske om å utvikle nye forretningskonsepter. Boken egner seg for: • organisasjoner som vil arbeide systematisk med nyskapning • prosjektledere i organisasjoner som vil lede kreativt arbeid • arbeidstakere som lever av å være kreative, og trenger påfyll av nye metoder • studenter og elever som vil lære seg kreative metoder • lærere i skolen som vil bruke kreative metoder i undervisningen
Om boka
ISBN | 9788205514294 |
---|---|
Utgiver | Gyldendal akademisk |
Utgaveopplysning | 1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2017 |
ISBN på tilsvarende papirutgave | 9788205504394 |
Originalt format | |
Forfattere | Erik Lerdahl |
Inkludert i abonnementet Allvit+ | Nei |