Hopp til hovedinnhold
bokomslag: Det moderne India : samfunn, økonomi og næringsliv
Rina Sunder

Det moderne India : samfunn, økonomi og næringsliv

2019Bokmål352 sider
Ikke inkludert i abonnementet Allvit+

Det indiske forbrukermarkedet preges av en gjennomsnittlig yngre befolkning enn de fleste andre land. Store næringslivsreformer gjør at India nå åpner seg som en potensiell samarbeidspartner for både land og bedrifter. Det moderne India er en lettlest og praktisk innføring i indisk kultur og næringsliv. Boken tar for seg særegenhetene ved det indiske samfunnet, og er en praktisk guide for dem som vil lære mer om indisk geografi, demografi, arbeids- og næringsliv, regional politikk, outsourcing og markedstilgang. Boken inneholder en rekke businesscaser som tar for seg norske bedrifters erfaringer fra India – fra store, internasjonale selskaper som Yara, Wallenius Wilhelmsen Logistics og Telenor, til mindre nisjebedrifter. Dette er en bok som anbefales for personer og bedrifter som ønsker å lære mer om mulighetene som ligger i det indiske markedet, og for studenter innen økonomi, handel og Asia-studier.

ISBN9788205524996
UtgiverGyldendal
Utgaveopplysning1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2019
ISBN på tilsvarende papirutgave9788205508385
Originalt formatEPUB
ForfattereRina Sunder
Inkludert i abonnementet Allvit+Nei

Det indiske forbrukermarkedet preges av en gjennomsnittlig yngre befolkning enn de fleste andre land. Store næringslivsreformer gjør at India nå åpner seg som en potensiell samarbeidspartner for både land og bedrifter. Det moderne India er en lettlest og praktisk innføring i indisk kultur og næringsliv. Boken tar for seg særegenhetene ved det indiske samfunnet, og er en praktisk guide for dem som vil lære mer om indisk geografi, demografi, arbeids- og næringsliv, regional politikk, outsourcing og markedstilgang. Boken inneholder en rekke businesscaser som tar for seg norske bedrifters erfaringer fra India – fra store, internasjonale selskaper som Yara, Wallenius Wilhelmsen Logistics og Telenor, til mindre nisjebedrifter. Dette er en bok som anbefales for personer og bedrifter som ønsker å lære mer om mulighetene som ligger i det indiske markedet, og for studenter innen økonomi, handel og Asia-studier.

Om boka

ISBN9788205524996
UtgiverGyldendal
Utgaveopplysning1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2019
ISBN på tilsvarende papirutgave9788205508385
Originalt formatEPUB
ForfattereRina Sunder
Inkludert i abonnementet Allvit+Nei

Fagområde