Hvorfor kjører pappa Porsche? : en innføring i forbrukeratferd
Beskrivelse
Selv den minste kjøpsbeslutning kan bli påvirket av en lang rekke faktorer. Et solbrillekjøp kan for eksempel være et resultat av herlig solskinn, gruppepress, en reklameplakat, et behov for å være trendy eller kanskje en god miks av alle disse. Gjennom seks kapitler blir vi kjent med faktorer som biologiske egenskaper, sosiale forhold, kulturelle forhold, forhold til medier, personlighet og til slutt beslutningene vi tar som forbrukere. Med denne kunnskapen vil du bli en mer bevisst forbruker, men du har også tatt et steg nærmere en karriere innen markedsføring. En god markedsfører bruker nemlig faget til å forstå hvordan vi opptrer som forbrukere, og hvorfor vi tar de beslutningene vi tar. Hvorfor kjører pappa Porsche? forklarer forbrukeratferd som fag på en konsis og enkel måte. Dette er en lettlest og god innføring for studenter som skal ta eksamen i faget, markedsførere i små og store bedrifter eller deg som vil lære litt om hva forbrukeratferd er.
Om boka
ISBN | 9788205534438 |
---|---|
Utgiver | Gyldendal |
Utgaveopplysning | 1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2021 |
ISBN på tilsvarende papirutgave | 9788205534421 |
Originalt format | EPUB |
Forfattere | Håkon Njøten |
Inkludert i abonnementet Allvit+ | Nei |
Selv den minste kjøpsbeslutning kan bli påvirket av en lang rekke faktorer. Et solbrillekjøp kan for eksempel være et resultat av herlig solskinn, gruppepress, en reklameplakat, et behov for å være trendy eller kanskje en god miks av alle disse. Gjennom seks kapitler blir vi kjent med faktorer som biologiske egenskaper, sosiale forhold, kulturelle forhold, forhold til medier, personlighet og til slutt beslutningene vi tar som forbrukere. Med denne kunnskapen vil du bli en mer bevisst forbruker, men du har også tatt et steg nærmere en karriere innen markedsføring. En god markedsfører bruker nemlig faget til å forstå hvordan vi opptrer som forbrukere, og hvorfor vi tar de beslutningene vi tar. Hvorfor kjører pappa Porsche? forklarer forbrukeratferd som fag på en konsis og enkel måte. Dette er en lettlest og god innføring for studenter som skal ta eksamen i faget, markedsførere i små og store bedrifter eller deg som vil lære litt om hva forbrukeratferd er.
Om boka
ISBN | 9788205534438 |
---|---|
Utgiver | Gyldendal |
Utgaveopplysning | 1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2021 |
ISBN på tilsvarende papirutgave | 9788205534421 |
Originalt format | EPUB |
Forfattere | Håkon Njøten |
Inkludert i abonnementet Allvit+ | Nei |