Hopp til hovedinnhold
bokomslag: Markedsspråket : språk og idéutvikling i markedskommunikasjon
Kim BjørnqvistMagne Johannessen

Markedsspråket : språk og idéutvikling i markedskommunikasjon

2022Bokmål420 sider
Ikke inkludert i abonnementet Allvit+

Helt siden de første avisene og magasinene kom på markedet har reklametekstforfatteren vært sentral i å skape merverdi for produkter og merkevarer. I takt med samfunnsendringene har tekstforfatterens rolle, uttrykksform og publiseringskanaler fornyet seg, men sentralt står fortsatt tegnet, ordet og språket. Markedsspråket er en bok for tekstforfattere og studenter innen kreativ markedskommunikasjon. Den er også anbefalt for konsulenter, rådgivere og markedssjefer som ønsker å lære mer om kommunikasjonsaspektene ved markedsføringsfaget. Boken har et sosialkonstruksjonistisk perspektiv, og tar for seg temaer som kommunikasjon, merkevarebygging og posisjonering, kreativitet, idéutvikling, reklametesting, kritikk og motgang. Den inneholder i tillegg tips for en rekke praktiske områder innen markedskommunikasjon, som forbrukerinnsikt, kundeløfter, reklamefilm og reklameproduksjon for nye medier og kanaler, og en rekke eksempler og caser fra reklamepraksis. Markedsspråket er skrevet av Kim Bjørnqvist, Magne Johannessen og Elling Aarflot. Forfatterne har erfaring fra norsk og internasjonal reklamebransje, og alle har tilknytning til Høyskolen Kristiania. Podcast Innlegg i Journalen ved OsloMet 27. nov. 2018

ISBN9788205536586
UtgiverGyldendal
Utgaveopplysning1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2018
ISBN på tilsvarende papirutgave9788205500587
Originalt formatEPUB
ForfattereKim BjørnqvistMagne JohannessenElling Aarflot
Inkludert i abonnementet Allvit+Nei

Helt siden de første avisene og magasinene kom på markedet har reklametekstforfatteren vært sentral i å skape merverdi for produkter og merkevarer. I takt med samfunnsendringene har tekstforfatterens rolle, uttrykksform og publiseringskanaler fornyet seg, men sentralt står fortsatt tegnet, ordet og språket. Markedsspråket er en bok for tekstforfattere og studenter innen kreativ markedskommunikasjon. Den er også anbefalt for konsulenter, rådgivere og markedssjefer som ønsker å lære mer om kommunikasjonsaspektene ved markedsføringsfaget. Boken har et sosialkonstruksjonistisk perspektiv, og tar for seg temaer som kommunikasjon, merkevarebygging og posisjonering, kreativitet, idéutvikling, reklametesting, kritikk og motgang. Den inneholder i tillegg tips for en rekke praktiske områder innen markedskommunikasjon, som forbrukerinnsikt, kundeløfter, reklamefilm og reklameproduksjon for nye medier og kanaler, og en rekke eksempler og caser fra reklamepraksis. Markedsspråket er skrevet av Kim Bjørnqvist, Magne Johannessen og Elling Aarflot. Forfatterne har erfaring fra norsk og internasjonal reklamebransje, og alle har tilknytning til Høyskolen Kristiania. Podcast Innlegg i Journalen ved OsloMet 27. nov. 2018

Om boka

ISBN9788205536586
UtgiverGyldendal
Utgaveopplysning1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2018
ISBN på tilsvarende papirutgave9788205500587
Originalt formatEPUB
ForfattereKim BjørnqvistMagne JohannessenElling Aarflot
Inkludert i abonnementet Allvit+Nei

Fagområde