Markedsspråket : språk og idéutvikling i markedskommunikasjon
Beskrivelse
Helt siden de første avisene og magasinene kom på markedet har reklametekstforfatteren vært sentral i å skape merverdi for produkter og merkevarer. I takt med samfunnsendringene har tekstforfatterens rolle, uttrykksform og publiseringskanaler fornyet seg, men sentralt står fortsatt tegnet, ordet og språket. Markedsspråket er en bok for tekstforfattere og studenter innen kreativ markedskommunikasjon. Den er også anbefalt for konsulenter, rådgivere og markedssjefer som ønsker å lære mer om kommunikasjonsaspektene ved markedsføringsfaget. Boken har et sosialkonstruksjonistisk perspektiv, og tar for seg temaer som kommunikasjon, merkevarebygging og posisjonering, kreativitet, idéutvikling, reklametesting, kritikk og motgang. Den inneholder i tillegg tips for en rekke praktiske områder innen markedskommunikasjon, som forbrukerinnsikt, kundeløfter, reklamefilm og reklameproduksjon for nye medier og kanaler, og en rekke eksempler og caser fra reklamepraksis. Markedsspråket er skrevet av Kim Bjørnqvist, Magne Johannessen og Elling Aarflot. Forfatterne har erfaring fra norsk og internasjonal reklamebransje, og alle har tilknytning til Høyskolen Kristiania. Podcast Innlegg i Journalen ved OsloMet 27. nov. 2018
Om boka
ISBN | 9788205536586 |
---|---|
Utgiver | Gyldendal |
Utgaveopplysning | 1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2018 |
ISBN på tilsvarende papirutgave | 9788205500587 |
Originalt format | EPUB |
Forfattere | Kim BjørnqvistMagne JohannessenElling Aarflot |
Inkludert i abonnementet Allvit+ | Nei |
Helt siden de første avisene og magasinene kom på markedet har reklametekstforfatteren vært sentral i å skape merverdi for produkter og merkevarer. I takt med samfunnsendringene har tekstforfatterens rolle, uttrykksform og publiseringskanaler fornyet seg, men sentralt står fortsatt tegnet, ordet og språket. Markedsspråket er en bok for tekstforfattere og studenter innen kreativ markedskommunikasjon. Den er også anbefalt for konsulenter, rådgivere og markedssjefer som ønsker å lære mer om kommunikasjonsaspektene ved markedsføringsfaget. Boken har et sosialkonstruksjonistisk perspektiv, og tar for seg temaer som kommunikasjon, merkevarebygging og posisjonering, kreativitet, idéutvikling, reklametesting, kritikk og motgang. Den inneholder i tillegg tips for en rekke praktiske områder innen markedskommunikasjon, som forbrukerinnsikt, kundeløfter, reklamefilm og reklameproduksjon for nye medier og kanaler, og en rekke eksempler og caser fra reklamepraksis. Markedsspråket er skrevet av Kim Bjørnqvist, Magne Johannessen og Elling Aarflot. Forfatterne har erfaring fra norsk og internasjonal reklamebransje, og alle har tilknytning til Høyskolen Kristiania. Podcast Innlegg i Journalen ved OsloMet 27. nov. 2018
Om boka
ISBN | 9788205536586 |
---|---|
Utgiver | Gyldendal |
Utgaveopplysning | 1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2018 |
ISBN på tilsvarende papirutgave | 9788205500587 |
Originalt format | EPUB |
Forfattere | Kim BjørnqvistMagne JohannessenElling Aarflot |
Inkludert i abonnementet Allvit+ | Nei |