Hopp til hovedinnhold
bokomslag: De uferdige utdanningsreformer og Fagfornyelsen  (LK20) : om det som var, det som er, og det som ennå ikke er til
Halvor BjørnsrudSven Nilsen

De uferdige utdanningsreformer og Fagfornyelsen (LK20) : om det som var, det som er, og det som ennå ikke er til

2021Bokmål286 sider
Denne boka er inkludert i abonnementet Allvit+
Visste du at du kan abonnere på pensumbøker og få tilgang til denne og omtrent 2000 andre bøker?Les mer om Allvit+

Bokas innhold får fram at den nåværende reformen om Fagfornyelsen (LK20) utvikles i spenningsforholdet mellom «det som var», «det som er», og «det som ennå ikke er til». Det gjør det viktig å se Fagfornyelsen (LK20) i lys av tidligere utdanningsreformer. Boka retter i særlig grad oppmerksomheten mot utviklingen av en skole for alle. Temaene i boka er om verdier, inkludering, tilpasset opplæring, spesialundervisning, utdanningsledelse, lærerrollen, rollen som lærerspesialist og skolen som lærende organisasjon. En rekke av de forskningsarbeidene forfatterne har gjennomført er med i boka, samtidig viser teksten i stor grad til andre relevante norske og internasjonale studier. Utdanningsreformene med Fagfornyelsen (LK20) blir ikke bare beskrevet, men også vurdert med kritiske momenter.

ISBN9788205542891
UtgiverGyldendal
Utgaveopplysning1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2021
ISBN på tilsvarende papirutgave9788205542884
Originalt formatEPUB
ForfattereHalvor BjørnsrudSven Nilsen
Inkludert i abonnementet Allvit+Ja
Denne boka er inkludert i abonnementet Allvit+
Visste du at du kan abonnere på pensumbøker og få tilgang til denne og omtrent 2000 andre bøker?Les mer om Allvit+

Bokas innhold får fram at den nåværende reformen om Fagfornyelsen (LK20) utvikles i spenningsforholdet mellom «det som var», «det som er», og «det som ennå ikke er til». Det gjør det viktig å se Fagfornyelsen (LK20) i lys av tidligere utdanningsreformer. Boka retter i særlig grad oppmerksomheten mot utviklingen av en skole for alle. Temaene i boka er om verdier, inkludering, tilpasset opplæring, spesialundervisning, utdanningsledelse, lærerrollen, rollen som lærerspesialist og skolen som lærende organisasjon. En rekke av de forskningsarbeidene forfatterne har gjennomført er med i boka, samtidig viser teksten i stor grad til andre relevante norske og internasjonale studier. Utdanningsreformene med Fagfornyelsen (LK20) blir ikke bare beskrevet, men også vurdert med kritiske momenter.

Om boka

ISBN9788205542891
UtgiverGyldendal
Utgaveopplysning1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2021
ISBN på tilsvarende papirutgave9788205542884
Originalt formatEPUB
ForfattereHalvor BjørnsrudSven Nilsen
Inkludert i abonnementet Allvit+Ja

Fagområde