Markedsføringsrett i et nøtteskall
Beskrivelse
Boken gir en grunnleggende, rask og oversiktlig innføring i markedsføringslovens regler, samt en oversikt over spesiallovgivning som oppstiller krav til næringsdrivendes markedsføring, blant annet angrerettloven, ehandelsloven og finansavtaleloven. Denne oppdaterte utgaven tar opp mange nye dommer fra EU-domstolen og norske domstoler samt en rekke vedtak fra Markedsrådet - blant annet om markedsføring i sosiale medier. Den tar også opp flere av EUs vedtatte endringer i direktiver og forordninger som regulerer markedsføring og forbrukerbeskyttelse, blant annet de nye og skjerpede felleseuropeiske reglene om håndheving av forbrukervernlovgivning. Podcast med forfatteren av boken.
Om boka
ISBN | 9788205542945 |
---|---|
Utgiver | Gyldendal |
Utgaveopplysning | 2. e-bokutgave tilsvarer 2. trykte utgave 2020 |
ISBN på tilsvarende papirutgave | 9788205542938 |
Originalt format | |
Forfattere | Morten GrandalFrode Elton Haug |
Tilgjengelig for opplesing | Nei |
Tilgjengelig i Allvit+ | Nei |
Tema
Boken gir en grunnleggende, rask og oversiktlig innføring i markedsføringslovens regler, samt en oversikt over spesiallovgivning som oppstiller krav til næringsdrivendes markedsføring, blant annet angrerettloven, ehandelsloven og finansavtaleloven. Denne oppdaterte utgaven tar opp mange nye dommer fra EU-domstolen og norske domstoler samt en rekke vedtak fra Markedsrådet - blant annet om markedsføring i sosiale medier. Den tar også opp flere av EUs vedtatte endringer i direktiver og forordninger som regulerer markedsføring og forbrukerbeskyttelse, blant annet de nye og skjerpede felleseuropeiske reglene om håndheving av forbrukervernlovgivning. Podcast med forfatteren av boken.
Om boka
ISBN | 9788205542945 |
---|---|
Utgiver | Gyldendal |
Utgaveopplysning | 2. e-bokutgave tilsvarer 2. trykte utgave 2020 |
ISBN på tilsvarende papirutgave | 9788205542938 |
Originalt format | |
Forfattere | Morten GrandalFrode Elton Haug |
Tilgjengelig for opplesing | Nei |
Tilgjengelig i Allvit+ | Nei |