Hopp til hovedinnhold
bokomslag: Tverrprofesjonell samhandling og teamarbeid : kjernekompetanse for fremtidens helse- og velferdstjenester
Anita Iversen (red.) Nanna Hauksdottir (red.)

Tverrprofesjonell samhandling og teamarbeid : kjernekompetanse for fremtidens helse- og velferdstjenester

2020Bokmål182 sider
Foreløpig ikke tilgjengelig i Allvit+

Boken belyser kompetanseområdene for tverrprofesjonell samhandling som alle studenter i helse- og sosialfagutdanningene må lære for å opptre som profesjonelle i sin yrkesutøvelse. Her får leserne innsikt i dokumenterte samfunnsendringer og politiske føringer som ligger til grunn for det erkjente globale og nasjonale behov for økt samhandling på tvers av tjenestenivå og mellom pasient, bruker, pårørende og profesjonsutøvere. Organisering av helse- og velferdstjenestene og pasient- og brukerperspektivet løftes frem som sentralt for samhandling. En bruker-/pasienthistorie danner grunnlaget for tematisering av rolleforståelse, kultur, kommunikasjon, verdier, koordinering og teamarbeid, alt i en tverrprofesjonell sammenheng. Boken avslutter med et kapittel om refleksivitet og refleksjon, hvor en modell for læring og utvikling i tverrprofesjonelle team presenteres. Innholdet er relevant for alle som er opptatt av å utvikle sin samhandlingskompetanse. Boken er høyaktuell i en tid da alle studieplaner i høyere utdanning innenfor helse- og sosialfag skal revideres i tråd med nye krav til blant annet samhandlingskompetanse.

ISBN9788205544772
UtgiverGyldendal
Utgaveopplysning1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2020
ISBN på tilsvarende papirutgave9788205516717
Originalt formatPDF
RedaktørerAnita Iversen Nanna Hauksdottir
Tilgjengelig for opplesingNei
Tilgjengelig i Allvit+Nei

Boken belyser kompetanseområdene for tverrprofesjonell samhandling som alle studenter i helse- og sosialfagutdanningene må lære for å opptre som profesjonelle i sin yrkesutøvelse. Her får leserne innsikt i dokumenterte samfunnsendringer og politiske føringer som ligger til grunn for det erkjente globale og nasjonale behov for økt samhandling på tvers av tjenestenivå og mellom pasient, bruker, pårørende og profesjonsutøvere. Organisering av helse- og velferdstjenestene og pasient- og brukerperspektivet løftes frem som sentralt for samhandling. En bruker-/pasienthistorie danner grunnlaget for tematisering av rolleforståelse, kultur, kommunikasjon, verdier, koordinering og teamarbeid, alt i en tverrprofesjonell sammenheng. Boken avslutter med et kapittel om refleksivitet og refleksjon, hvor en modell for læring og utvikling i tverrprofesjonelle team presenteres. Innholdet er relevant for alle som er opptatt av å utvikle sin samhandlingskompetanse. Boken er høyaktuell i en tid da alle studieplaner i høyere utdanning innenfor helse- og sosialfag skal revideres i tråd med nye krav til blant annet samhandlingskompetanse.

Om boka

ISBN9788205544772
UtgiverGyldendal
Utgaveopplysning1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2020
ISBN på tilsvarende papirutgave9788205516717
Originalt formatPDF
RedaktørerAnita Iversen Nanna Hauksdottir
Tilgjengelig for opplesingNei
Tilgjengelig i Allvit+Nei

Tema

Dine data – ditt valg

Våre nettsider benytter informasjonskapsler (cookies) og brukerdata til analyse og noen funksjoner. Les mer om hva slags data vi bruker, hvordan vi administrerer dem og dine rettigheter i cookie-erklæringen vår.

Du kan velge å kun ha nødvendige informasjonskapsler og brukerdata, men du kan også velge å godta alle. Slik hjelper du oss med å finne de riktige bøkene og tilpasse tjenesten for deg!