Hopp til hovedinnhold
bokomslag: Brukerorientert ledelse i offentlig sektor
Pål EllingsenRikard Eriksson

Brukerorientert ledelse i offentlig sektor

2022Bokmål216 siderOpplesing tilgjengelig
Foreløpig ikke tilgjengelig i Allvit+

Boka viser hvordan ledere i offentlig sektor kan skape bedre tjenester i samarbeid med brukerne, og har særlig vekt på digitalisering. Den egner seg for ledere og som pensum på studier i blant annet ledelse, helse- og sosialfag og organisasjon og administrasjon.

I et komplisert og mangfoldig samfunn der digitaliseringen skyter fart, må offentlig sektor i størst mulig grad være brukerorientert. Det vil si at ledere og medarbeidere både må kjenne til brukernes behov og involvere dem i utviklingen av tjenestene. Brukerorientert ledelse i offentlig sektor gir en helhetlig presentasjon av hva brukerorientering innebærer i virksomheter i offentlig sektor, med særlig vekt på lederes rolle. Boken gir en god innføring i sentrale problemstillinger rundt brukerorientering, med særlig vekt på digitalisering, og viser gjennom praktiske eksempler hvordan virksomheter kan bli mer brukerorientert. Boken tar også opp dilemmaer som kan oppstå på grunn av sektorens doble oppdrag: offentlige virksomheter skal ivareta både samfunnets og brukernes interesser.

ISBN9788205560437
UtgiverGyldendal
Utgaveopplysning1. e-bokutgave tilsvarer 2. trykte utgave 2022
ISBN på tilsvarende papirutgave9788205560420
Originalt formatEPUB
ForfatterePål EllingsenRikard ErikssonKnut Arne Kvitting
Tilgjengelig for opplesingJa
Tilgjengelig i Allvit+Nei

Boka viser hvordan ledere i offentlig sektor kan skape bedre tjenester i samarbeid med brukerne, og har særlig vekt på digitalisering. Den egner seg for ledere og som pensum på studier i blant annet ledelse, helse- og sosialfag og organisasjon og administrasjon.

I et komplisert og mangfoldig samfunn der digitaliseringen skyter fart, må offentlig sektor i størst mulig grad være brukerorientert. Det vil si at ledere og medarbeidere både må kjenne til brukernes behov og involvere dem i utviklingen av tjenestene. Brukerorientert ledelse i offentlig sektor gir en helhetlig presentasjon av hva brukerorientering innebærer i virksomheter i offentlig sektor, med særlig vekt på lederes rolle. Boken gir en god innføring i sentrale problemstillinger rundt brukerorientering, med særlig vekt på digitalisering, og viser gjennom praktiske eksempler hvordan virksomheter kan bli mer brukerorientert. Boken tar også opp dilemmaer som kan oppstå på grunn av sektorens doble oppdrag: offentlige virksomheter skal ivareta både samfunnets og brukernes interesser.

Om boka

ISBN9788205560437
UtgiverGyldendal
Utgaveopplysning1. e-bokutgave tilsvarer 2. trykte utgave 2022
ISBN på tilsvarende papirutgave9788205560420
Originalt formatEPUB
ForfatterePål EllingsenRikard ErikssonKnut Arne Kvitting
Tilgjengelig for opplesingJa
Tilgjengelig i Allvit+Nei

Fagområde

Dine data – ditt valg

Våre nettsider benytter informasjonskapsler (cookies) og brukerdata til analyse og noen funksjoner. Les mer om hva slags data vi bruker, hvordan vi administrerer dem og dine rettigheter i cookie-erklæringen vår.

Du kan velge å kun ha nødvendige informasjonskapsler og brukerdata, men du kan også velge å godta alle. Slik hjelper du oss med å finne de riktige bøkene og tilpasse tjenesten for deg!