Brukerorientert ledelse i offentlig sektor
Beskrivelse
Boka viser hvordan ledere i offentlig sektor kan skape bedre tjenester i samarbeid med brukerne, og har særlig vekt på digitalisering. Den egner seg for ledere og som pensum på studier i blant annet ledelse, helse- og sosialfag og organisasjon og administrasjon.
I et komplisert og mangfoldig samfunn der digitaliseringen skyter fart, må offentlig sektor i størst mulig grad være brukerorientert. Det vil si at ledere og medarbeidere både må kjenne til brukernes behov og involvere dem i utviklingen av tjenestene. Brukerorientert ledelse i offentlig sektor gir en helhetlig presentasjon av hva brukerorientering innebærer i virksomheter i offentlig sektor, med særlig vekt på lederes rolle. Boken gir en god innføring i sentrale problemstillinger rundt brukerorientering, med særlig vekt på digitalisering, og viser gjennom praktiske eksempler hvordan virksomheter kan bli mer brukerorientert. Boken tar også opp dilemmaer som kan oppstå på grunn av sektorens doble oppdrag: offentlige virksomheter skal ivareta både samfunnets og brukernes interesser.
Om boka
ISBN | 9788205560437 |
---|---|
Utgiver | Gyldendal |
Utgaveopplysning | 1. e-bokutgave tilsvarer 2. trykte utgave 2022 |
ISBN på tilsvarende papirutgave | 9788205560420 |
Originalt format | EPUB |
Forfattere | Pål EllingsenRikard ErikssonKnut Arne Kvitting |
Tilgjengelig for opplesing | Ja |
Tilgjengelig i Allvit+ | Nei |
Boka viser hvordan ledere i offentlig sektor kan skape bedre tjenester i samarbeid med brukerne, og har særlig vekt på digitalisering. Den egner seg for ledere og som pensum på studier i blant annet ledelse, helse- og sosialfag og organisasjon og administrasjon.
I et komplisert og mangfoldig samfunn der digitaliseringen skyter fart, må offentlig sektor i størst mulig grad være brukerorientert. Det vil si at ledere og medarbeidere både må kjenne til brukernes behov og involvere dem i utviklingen av tjenestene. Brukerorientert ledelse i offentlig sektor gir en helhetlig presentasjon av hva brukerorientering innebærer i virksomheter i offentlig sektor, med særlig vekt på lederes rolle. Boken gir en god innføring i sentrale problemstillinger rundt brukerorientering, med særlig vekt på digitalisering, og viser gjennom praktiske eksempler hvordan virksomheter kan bli mer brukerorientert. Boken tar også opp dilemmaer som kan oppstå på grunn av sektorens doble oppdrag: offentlige virksomheter skal ivareta både samfunnets og brukernes interesser.
Om boka
ISBN | 9788205560437 |
---|---|
Utgiver | Gyldendal |
Utgaveopplysning | 1. e-bokutgave tilsvarer 2. trykte utgave 2022 |
ISBN på tilsvarende papirutgave | 9788205560420 |
Originalt format | EPUB |
Forfattere | Pål EllingsenRikard ErikssonKnut Arne Kvitting |
Tilgjengelig for opplesing | Ja |
Tilgjengelig i Allvit+ | Nei |