Hopp til hovedinnhold
bokomslag: Risiko, intervensjon og evidens : utfordringer og strategier for barnevern, utdanning, helse og politikk
Frønes, Ivar (red.)Eng, Helene (red.)

Risiko, intervensjon og evidens : utfordringer og strategier for barnevern, utdanning, helse og politikk

2022Flerspråklig, Bokmål, Nynorsk, Engelsk129 sider

Dagens kompetansesamfunn skaper risiko for sosial eksklusjon. En systematisk innsats for å støtte barns utvikling kan minske denne risikoen. I denne boka settes intervensjon og evidens inn i tverrfaglig sammenheng. Blant annet diskuteres evidensbasering og profesjonell autonomi, ulike forståelser av evidensbegrepet og utfordringer knyttet til det samt implementering og implementeringsforskning. Mens intervensjon refererer til bruk av systematiske tiltak for blant annet familiestøtte, individuell mestring eller styrking av et utviklingsfremmende miljø i skole og barnehage, refererer evidens til en vitenskapelig vurdering av effekten av tiltakene. Denne boka er en del av en serie på fire bøker om systematiske tiltak for å støtte barns utvikling. Risiko, intervensjon og evidens: Utfordringer og strategier for barnevern, utdanning, helse og politikkretter seg mot studenter i pedagogikk, spesialpedagogikk, psykologi, barnevern, sosialt arbeid og sosiologi. Ansatte i barnevern, PPT, barne- og ungdomspsykiatri, skoleledere og lærere, så vel som ansatte i administrativ og politisk ledelse på lokalt, regionalt og nasjonalt nivå, vil også ha interesse av boka. Forebygging.no

ISBN9788205574823
UtgiverGyldendal
Utgaveopplysning1
Originalt formatEPUB
RedaktørerFrønes, Ivar (red.)Eng, Helene (red.)Ertesvåg, Sigrun Karin (red.)Kjøbli, John (red.)

Dagens kompetansesamfunn skaper risiko for sosial eksklusjon. En systematisk innsats for å støtte barns utvikling kan minske denne risikoen. I denne boka settes intervensjon og evidens inn i tverrfaglig sammenheng. Blant annet diskuteres evidensbasering og profesjonell autonomi, ulike forståelser av evidensbegrepet og utfordringer knyttet til det samt implementering og implementeringsforskning. Mens intervensjon refererer til bruk av systematiske tiltak for blant annet familiestøtte, individuell mestring eller styrking av et utviklingsfremmende miljø i skole og barnehage, refererer evidens til en vitenskapelig vurdering av effekten av tiltakene. Denne boka er en del av en serie på fire bøker om systematiske tiltak for å støtte barns utvikling. Risiko, intervensjon og evidens: Utfordringer og strategier for barnevern, utdanning, helse og politikkretter seg mot studenter i pedagogikk, spesialpedagogikk, psykologi, barnevern, sosialt arbeid og sosiologi. Ansatte i barnevern, PPT, barne- og ungdomspsykiatri, skoleledere og lærere, så vel som ansatte i administrativ og politisk ledelse på lokalt, regionalt og nasjonalt nivå, vil også ha interesse av boka. Forebygging.no

Om boka

ISBN9788205574823
UtgiverGyldendal
Utgaveopplysning1
Originalt formatEPUB
RedaktørerFrønes, Ivar (red.)Eng, Helene (red.)Ertesvåg, Sigrun Karin (red.)Kjøbli, John (red.)

Tema

Flere bøker om samme tema

Dine data – ditt valg

Våre nettsider benytter informasjonskapsler (cookies) og brukerdata til analyse og noen funksjoner. Les mer om hva slags data vi bruker, hvordan vi administrerer dem og dine rettigheter i cookie-erklæringen vår.

Du kan velge å kun ha nødvendige informasjonskapsler og brukerdata, men du kan også velge å godta alle. Slik hjelper du oss med å finne de riktige bøkene og tilpasse tjenesten for deg!