Hopp til hovedinnhold
bokomslag: Risiko, intervensjon og evidens : utfordringer og strategier for barnevern, utdanning, helse og politikk
Ivar Frønes (red.)Helene Eng (red.)

Risiko, intervensjon og evidens : utfordringer og strategier for barnevern, utdanning, helse og politikk

2022Flerspråklig, Bokmål, Nynorsk, Engelsk129 siderOpplesing tilgjengelig
Foreløpig ikke tilgjengelig i Allvit+

Dagens kompetansesamfunn skaper risiko for sosial eksklusjon. En systematisk innsats for å støtte barns utvikling kan minske denne risikoen.

Denne e-boken tilsvarer 1. trykte utgave fra 2016.

I denne boka settes intervensjon og evidens inn i tverrfaglig sammenheng. Blant annet diskuteres evidensbasering og profesjonell autonomi, ulike forståelser av evidensbegrepet og utfordringer knyttet til det samt implementering og implementeringsforskning.

Mens intervensjon refererer til bruk av systematiske tiltak for blant annet familiestøtte, individuell mestring eller styrking av et utviklingsfremmende miljø i skole og barnehage, refererer evidens til en vitenskapelig vurdering av effekten av tiltakene.

Denne boka er en del av en serie på fire bøker om systematiske tiltak for å støtte barns utvikling. Risiko, intervensjon og evidens: Utfordringer og strategier for barnevern, utdanning, helse og politikkretter seg mot studenter i pedagogikk, spesialpedagogikk, psykologi, barnevern, sosialt arbeid og sosiologi. Ansatte i barnevern, PPT, barne- og ungdomspsykiatri, skoleledere og lærere, så vel som ansatte i administrativ og politisk ledelse på lokalt, regionalt og nasjonalt nivå, vil også ha interesse av boka.

Forebygging.no

ISBN9788205574823
UtgiverGyldendal
Utgaveopplysning1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2016
ISBN på tilsvarende papirutgave9788205490222
Originalt formatEPUB
RedaktørerIvar FrønesHelene EngSigrun Karin ErtesvågJohn Kjøbli
Tilgjengelig for opplesingJa
Tilgjengelig i Allvit+Nei

Dagens kompetansesamfunn skaper risiko for sosial eksklusjon. En systematisk innsats for å støtte barns utvikling kan minske denne risikoen.

Denne e-boken tilsvarer 1. trykte utgave fra 2016.

I denne boka settes intervensjon og evidens inn i tverrfaglig sammenheng. Blant annet diskuteres evidensbasering og profesjonell autonomi, ulike forståelser av evidensbegrepet og utfordringer knyttet til det samt implementering og implementeringsforskning.

Mens intervensjon refererer til bruk av systematiske tiltak for blant annet familiestøtte, individuell mestring eller styrking av et utviklingsfremmende miljø i skole og barnehage, refererer evidens til en vitenskapelig vurdering av effekten av tiltakene.

Denne boka er en del av en serie på fire bøker om systematiske tiltak for å støtte barns utvikling. Risiko, intervensjon og evidens: Utfordringer og strategier for barnevern, utdanning, helse og politikkretter seg mot studenter i pedagogikk, spesialpedagogikk, psykologi, barnevern, sosialt arbeid og sosiologi. Ansatte i barnevern, PPT, barne- og ungdomspsykiatri, skoleledere og lærere, så vel som ansatte i administrativ og politisk ledelse på lokalt, regionalt og nasjonalt nivå, vil også ha interesse av boka.

Forebygging.no

Om boka

ISBN9788205574823
UtgiverGyldendal
Utgaveopplysning1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2016
ISBN på tilsvarende papirutgave9788205490222
Originalt formatEPUB
RedaktørerIvar FrønesHelene EngSigrun Karin ErtesvågJohn Kjøbli
Tilgjengelig for opplesingJa
Tilgjengelig i Allvit+Nei

Fagområde

Dine data – ditt valg

Våre nettsider benytter informasjonskapsler (cookies) og brukerdata til analyse og noen funksjoner. Les mer om hva slags data vi bruker, hvordan vi administrerer dem og dine rettigheter i cookie-erklæringen vår.

Du kan velge å kun ha nødvendige informasjonskapsler og brukerdata, men du kan også velge å godta alle. Slik hjelper du oss med å finne de riktige bøkene og tilpasse tjenesten for deg!