Historiedidaktikk : en hÄndbok for studenter og lÊrere
Denne boka er inkludert i abonnementet Allvit+
Visste du at du kan abonnere pÄ pensumbÞker og fÄ tilgang til denne og omtrent 2000 andre bÞker?Les mer om Allvit+Beskrivelse
"Historiedidaktikk" er klassikeren for alle som er eller skal bli historielÊrere. Boken bestÄr av tre deler: Del 1 gir innsyn i historiedidaktisk forskning om hvordan elever forstÄr og opplever fortiden, og hvordan historie som skolefag har utviklet seg bÄde i Norge og internasjonalt. Denne sjette utgaven er oppdatert i trÄd med LÊreplanverket for KunnskapslÞftet 2020 (LK20) og ny historiedidaktisk forskning, med sÊrlig vekt pÄ dybdelÊring, store spÞrsmÄl og elevvurdering Del 2 er bokens metodedel: Her tar forfatteren for seg historiedidaktikkens teorigrunnlag tett knyttet til eksempler for bruk i klasserommet. PÄ en ryddig og engasjerende mÄte presenterer og diskuterer Lund lÊringsstrategier, kildegransking og kreativ skriving, fortelling, simulering og rollespill, digital lÊring i historie, og bilder og film som kildemateriale. Kapitlet om elevvurdering viser hvordan ny historiedidaktisk forskning har fÞrt frem til oppgave- og vurderingsformer rettet mot Ä utvikle elevenes historiske tenking og historiebevissthet. Del 3 og 4 rommer et stort utvalg av historisk materiale i tekst og bilder, med veiledning for undervisningsopplegg som eksemplifiserer del 1 og del 2. "Historiedidaktikk" er skrevet for lÊrerstudenter i grunnskolelÊrer- og lektorutdanningene, og vil ogsÄ vÊre nyttig og interessant lesning for historielÊrere.
Om boka
ISBN | 9788215043623 |
---|---|
Utgiver | Universitetsforlaget |
Utgaveopplysning | 1. e-bokutgave tilsvarer 6. trykte utgave 2020 |
ISBN pÄ tilsvarende papirutgave | 9788215035055 |
Originalt format | EPUB |
Forfattere | Erik Lund |
Tilgjengelig for opplesing | Ja |
Inkludert i abonnementet Allvit+ | Ja |
Denne boka er inkludert i abonnementet Allvit+
Visste du at du kan abonnere pÄ pensumbÞker og fÄ tilgang til denne og omtrent 2000 andre bÞker?Les mer om Allvit+"Historiedidaktikk" er klassikeren for alle som er eller skal bli historielÊrere. Boken bestÄr av tre deler: Del 1 gir innsyn i historiedidaktisk forskning om hvordan elever forstÄr og opplever fortiden, og hvordan historie som skolefag har utviklet seg bÄde i Norge og internasjonalt. Denne sjette utgaven er oppdatert i trÄd med LÊreplanverket for KunnskapslÞftet 2020 (LK20) og ny historiedidaktisk forskning, med sÊrlig vekt pÄ dybdelÊring, store spÞrsmÄl og elevvurdering Del 2 er bokens metodedel: Her tar forfatteren for seg historiedidaktikkens teorigrunnlag tett knyttet til eksempler for bruk i klasserommet. PÄ en ryddig og engasjerende mÄte presenterer og diskuterer Lund lÊringsstrategier, kildegransking og kreativ skriving, fortelling, simulering og rollespill, digital lÊring i historie, og bilder og film som kildemateriale. Kapitlet om elevvurdering viser hvordan ny historiedidaktisk forskning har fÞrt frem til oppgave- og vurderingsformer rettet mot Ä utvikle elevenes historiske tenking og historiebevissthet. Del 3 og 4 rommer et stort utvalg av historisk materiale i tekst og bilder, med veiledning for undervisningsopplegg som eksemplifiserer del 1 og del 2. "Historiedidaktikk" er skrevet for lÊrerstudenter i grunnskolelÊrer- og lektorutdanningene, og vil ogsÄ vÊre nyttig og interessant lesning for historielÊrere.
Om boka
ISBN | 9788215043623 |
---|---|
Utgiver | Universitetsforlaget |
Utgaveopplysning | 1. e-bokutgave tilsvarer 6. trykte utgave 2020 |
ISBN pÄ tilsvarende papirutgave | 9788215035055 |
Originalt format | EPUB |
Forfattere | Erik Lund |
Tilgjengelig for opplesing | Ja |
Inkludert i abonnementet Allvit+ | Ja |