Spillifisering i praksis
Beskrivelse
Lær med lek! Spillifisering (gamification) er et lekende godt verktøy for å motivere og endre folks handlingsmønster. Denne boken lærer deg hvorfor og hvordan spillifisering funker. Dette er boken som viser deg på en oversiktlig måte hva spillifisering er, og hvordan du kan bruke spillifisering for å skape engasjerende og motiverende tjenester og opplevelser. Den er ikke skrevet til deg som ønsker å utvikle spill. Derimot er den ypperlig for deg som vil bruke teknikker fra spillverdenen på andre arenaer. Boken gir kunnskap om grunnleggende teori, modeller og metoder på fagfeltet. Her finner du mange eksempler på bruk av spillifisering fra norsk næringsliv, utdanning og kulturliv. Rammeverket Octalysis blir grundig presentert. «Spillifisering i praksis» er den første norske læreboken om spillifisering (gamification). Den gir et godt utgangspunkt for praktisk bruk og videre fordypning innenfor tematikken. Boken er skrevet spesielt for studenter innen mediefag, markedsføring og designutdanningene ved fagskoler, høyskoler og universiteter.
Om boka
ISBN | 9788215050362 |
---|---|
Utgiver | Universitetsforlaget |
Utgaveopplysning | 1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2024 |
ISBN på tilsvarende papirutgave | 9788215050041 |
Originalt format | EPUB |
Forfattere | Gaute KokkvollJannicke Margrete Johansen |
Inkludert i abonnementet Allvit+ | Nei |
Lær med lek! Spillifisering (gamification) er et lekende godt verktøy for å motivere og endre folks handlingsmønster. Denne boken lærer deg hvorfor og hvordan spillifisering funker. Dette er boken som viser deg på en oversiktlig måte hva spillifisering er, og hvordan du kan bruke spillifisering for å skape engasjerende og motiverende tjenester og opplevelser. Den er ikke skrevet til deg som ønsker å utvikle spill. Derimot er den ypperlig for deg som vil bruke teknikker fra spillverdenen på andre arenaer. Boken gir kunnskap om grunnleggende teori, modeller og metoder på fagfeltet. Her finner du mange eksempler på bruk av spillifisering fra norsk næringsliv, utdanning og kulturliv. Rammeverket Octalysis blir grundig presentert. «Spillifisering i praksis» er den første norske læreboken om spillifisering (gamification). Den gir et godt utgangspunkt for praktisk bruk og videre fordypning innenfor tematikken. Boken er skrevet spesielt for studenter innen mediefag, markedsføring og designutdanningene ved fagskoler, høyskoler og universiteter.
Om boka
ISBN | 9788215050362 |
---|---|
Utgiver | Universitetsforlaget |
Utgaveopplysning | 1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2024 |
ISBN på tilsvarende papirutgave | 9788215050041 |
Originalt format | EPUB |
Forfattere | Gaute KokkvollJannicke Margrete Johansen |
Inkludert i abonnementet Allvit+ | Nei |