Hopp til hovedinnhold
bokomslag: Klinisk kommunikasjon i praksis
Kjetil Johnsen (red.)Hans Otto Engvold (red.)

Klinisk kommunikasjon i praksis

2021Bokmål254 sider
Denne boka er tilgjengelig i Allvit+! For kun 990,- får du tilgang til denne boka og omtrent 2000 andre bøker ut resten av året.Start Allvit+ nå!

Kan god kommunikasjon mellom kliniker og pasient føre til bedre helse? Svaret er ja. I denne fagboka fra 2013 gir erfarne klinikere og forskere gode og utfyllende svar på hvorfor god kommunikasjon mellom kliniker og pasient fører til bedre helse. Bidragene er basert på forskning og klinisk hverdag. Det å møte og kommunisere godt med pasienter, er et sentralt aspekt ved arbeidet i helsetjenesten. God kommunikasjon er avgjørende for pasientens tilfredshet, og kan ha direkte innvirkning på pasientens mestring og helse. I tillegg fører god klinisk kommunikasjon til færre klagesaker, mer informerte pasienter, lojalitet til behandlingsopplegget og lavere ressursbruk. Erfarne klinikerne og fremtredende forskere innen medisin og helsefag, som har det til felles at de er brennende opptatt av behandler-pasient-relasjonen, har skrevet interessante og funnet nyskapende vinklinger rundt temaet. Gjennom 24 kapitler belyses sentrale aspekter innen klinisk kommunikasjon, godt illustrert med kliniske eksempler. Primært er dette en fagbok for helsepersonell og studenter innen medisin, fysioterapi, sykepleie, vernepleie og sosialt arbeid. Boken vil også være av nytte for andre med interesse for helse og/eller kommunikasjon.

ISBN9788215056227
UtgiverUniversitetsforlaget
Utgaveopplysning1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2013
ISBN på tilsvarende papirutgave9788215019321
Originalt formatPDF
RedaktørerKjetil JohnsenHans Otto Engvold
Tilgjengelig for opplesingNei
Tilgjengelig i Allvit+Ja
Denne boka er tilgjengelig i Allvit+! For kun 990,- får du tilgang til denne boka og omtrent 2000 andre bøker ut resten av året.Start Allvit+ nå!

Kan god kommunikasjon mellom kliniker og pasient føre til bedre helse? Svaret er ja. I denne fagboka fra 2013 gir erfarne klinikere og forskere gode og utfyllende svar på hvorfor god kommunikasjon mellom kliniker og pasient fører til bedre helse. Bidragene er basert på forskning og klinisk hverdag. Det å møte og kommunisere godt med pasienter, er et sentralt aspekt ved arbeidet i helsetjenesten. God kommunikasjon er avgjørende for pasientens tilfredshet, og kan ha direkte innvirkning på pasientens mestring og helse. I tillegg fører god klinisk kommunikasjon til færre klagesaker, mer informerte pasienter, lojalitet til behandlingsopplegget og lavere ressursbruk. Erfarne klinikerne og fremtredende forskere innen medisin og helsefag, som har det til felles at de er brennende opptatt av behandler-pasient-relasjonen, har skrevet interessante og funnet nyskapende vinklinger rundt temaet. Gjennom 24 kapitler belyses sentrale aspekter innen klinisk kommunikasjon, godt illustrert med kliniske eksempler. Primært er dette en fagbok for helsepersonell og studenter innen medisin, fysioterapi, sykepleie, vernepleie og sosialt arbeid. Boken vil også være av nytte for andre med interesse for helse og/eller kommunikasjon.

Om boka

ISBN9788215056227
UtgiverUniversitetsforlaget
Utgaveopplysning1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2013
ISBN på tilsvarende papirutgave9788215019321
Originalt formatPDF
RedaktørerKjetil JohnsenHans Otto Engvold
Tilgjengelig for opplesingNei
Tilgjengelig i Allvit+Ja

Tema

Dine data – ditt valg

Våre nettsider benytter informasjonskapsler (cookies) og brukerdata til analyse og noen funksjoner. Les mer om hva slags data vi bruker, hvordan vi administrerer dem og dine rettigheter i cookie-erklæringen vår.

Du kan velge å kun ha nødvendige informasjonskapsler og brukerdata, men du kan også velge å godta alle. Slik hjelper du oss med å finne de riktige bøkene og tilpasse tjenesten for deg!