Hopp til hovedinnhold
bokomslag: Strategi for bærekraftig forretningsdrift : fra teori til handling
Caroline D. Ditlev-Simonsen

Strategi for bærekraftig forretningsdrift : fra teori til handling

2023Bokmål276 sider
Denne boka er inkludert i abonnementet Allvit+
Visste du at du kan abonnere på pensumbøker og få tilgang til denne og omtrent 2000 andre bøker?Les mer om Allvit+

Bærekraftige bedrifter kan være både konkurransedyktige og lønnsomme. Å ta vare på folk og miljø er nødvendig for å lykkes i en verden der både bedriftens kunder og eiere er stadig mer bevisste. Selskaper som verdsetter bærekraft og samfunnsansvar er fremtiden. I denne boken viser forfatteren hvordan vi kan tenke nytt om sammenhengen mellom samfunnsansvar og forretningsdrift. Boken er nyttig for bedriftslederen som vil lykkes med å håndtere overgangen til en mer ansvarlig og bærekraftig måte å drive forretning på. Du lærer hvordan du i praksis kan ta i bruk FNs bærekraftsmål, og hvordan du skal forholde deg til nye reguleringer som for eksempel regnskapslov, krav til leverandørkjeden, rapportering, ESG og finans. Med sin trinnvise strategiske modell for bedrifters tilnærming til bærekraft, viser forfatteren hvordan akademisk teori blir konkretisert i praksis. Boken er full av eksempler fra både store og små bedrifter, slik at du kan finne både inspirasjon og gjenkjennelige utfordringer. Den er skrevet for studenter og bedriftsledere som ønsker å lære seg de beste strategiene for bærekraftig forretningspraksis. For forelesere finnes det eget støttemateriell til undervisningen. Ta kontakt med forlaget for tilgang på materiell.

ISBN9788215056715
UtgiverUniversitetsforlaget
Utgaveopplysning1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2023
ISBN på tilsvarende papirutgave9788215056708
Originalt formatEPUB
ForfattereCaroline D. Ditlev-Simonsen
Inkludert i abonnementet Allvit+Ja
Denne boka er inkludert i abonnementet Allvit+
Visste du at du kan abonnere på pensumbøker og få tilgang til denne og omtrent 2000 andre bøker?Les mer om Allvit+

Bærekraftige bedrifter kan være både konkurransedyktige og lønnsomme. Å ta vare på folk og miljø er nødvendig for å lykkes i en verden der både bedriftens kunder og eiere er stadig mer bevisste. Selskaper som verdsetter bærekraft og samfunnsansvar er fremtiden. I denne boken viser forfatteren hvordan vi kan tenke nytt om sammenhengen mellom samfunnsansvar og forretningsdrift. Boken er nyttig for bedriftslederen som vil lykkes med å håndtere overgangen til en mer ansvarlig og bærekraftig måte å drive forretning på. Du lærer hvordan du i praksis kan ta i bruk FNs bærekraftsmål, og hvordan du skal forholde deg til nye reguleringer som for eksempel regnskapslov, krav til leverandørkjeden, rapportering, ESG og finans. Med sin trinnvise strategiske modell for bedrifters tilnærming til bærekraft, viser forfatteren hvordan akademisk teori blir konkretisert i praksis. Boken er full av eksempler fra både store og små bedrifter, slik at du kan finne både inspirasjon og gjenkjennelige utfordringer. Den er skrevet for studenter og bedriftsledere som ønsker å lære seg de beste strategiene for bærekraftig forretningspraksis. For forelesere finnes det eget støttemateriell til undervisningen. Ta kontakt med forlaget for tilgang på materiell.

Om boka

ISBN9788215056715
UtgiverUniversitetsforlaget
Utgaveopplysning1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2023
ISBN på tilsvarende papirutgave9788215056708
Originalt formatEPUB
ForfattereCaroline D. Ditlev-Simonsen
Inkludert i abonnementet Allvit+Ja

Fagområde