Vekstbedriften : forretningsidé - forretningsmodell - forretningsplan
Beskrivelse
Boken fra 2012 forteller deg hvordan du får en liten bedrift til å vokse til et lønnsomt foretak. Den tar deg med fra vekstfasen opp i driftsfasen. Denne boken handler om vekstfasen, dvs. fasen i en bedrifts livssyklus som befinner ser mellom gründerfasen og driftsfasen. Den bygger på velprøvd teori, men er samtidig spekket med praktiske eksempler, gode råd og "huskelister". Boken er gjennomstrukturert og følger en klar overordnet modell der kapitlenes rekkefølge tilsvarer den rekkefølgen utfordringen oppstår i vekstfasen:* Forretningsidé * Forretningsmodell * Forretningsplan * Egenskaper ved løsningen (produkt/tjenester) * Salg og marked * Ledelse og verdiskaping * Videre vekst. Boken henvender seg til studenter, gründere, eier og ansatte i vekstbedrifter. I tillegg vil den være nyttig lesning for alle som lever av å gi råd til slike selskaper. Andreutgaven er kraftig revidert etter mange verdifulle tilbakemeldinger etter et års bruk. Boken inneholder nå en helt annen måte å lage en forretningsplan på, med en struktur og dynamikk som tar bedre vare på helheten og hensyn til endringer i rammebetingelser. Den inneholder også en ny modell for internasjonalisering og den er kraftig styrket innen ledelse og styrearbeid. I tillegg er boken gjort enklere og mer intuitiv.
Om boka
ISBN | 9788215059693 |
---|---|
Utgiver | Universitetsforlaget |
Utgaveopplysning | 1. e-bokutgave tilsvarer 2. trykte utgave 2012. Forord av Trond Blindheim |
ISBN på tilsvarende papirutgave | 9788215019963 |
Originalt format | |
Forfattere | Yngve DahlePatrick VerdeSjur Dagestad |
Tilgjengelig for opplesing | Nei |
Tilgjengelig i Allvit+ | Ja |
Boken fra 2012 forteller deg hvordan du får en liten bedrift til å vokse til et lønnsomt foretak. Den tar deg med fra vekstfasen opp i driftsfasen. Denne boken handler om vekstfasen, dvs. fasen i en bedrifts livssyklus som befinner ser mellom gründerfasen og driftsfasen. Den bygger på velprøvd teori, men er samtidig spekket med praktiske eksempler, gode råd og "huskelister". Boken er gjennomstrukturert og følger en klar overordnet modell der kapitlenes rekkefølge tilsvarer den rekkefølgen utfordringen oppstår i vekstfasen:* Forretningsidé * Forretningsmodell * Forretningsplan * Egenskaper ved løsningen (produkt/tjenester) * Salg og marked * Ledelse og verdiskaping * Videre vekst. Boken henvender seg til studenter, gründere, eier og ansatte i vekstbedrifter. I tillegg vil den være nyttig lesning for alle som lever av å gi råd til slike selskaper. Andreutgaven er kraftig revidert etter mange verdifulle tilbakemeldinger etter et års bruk. Boken inneholder nå en helt annen måte å lage en forretningsplan på, med en struktur og dynamikk som tar bedre vare på helheten og hensyn til endringer i rammebetingelser. Den inneholder også en ny modell for internasjonalisering og den er kraftig styrket innen ledelse og styrearbeid. I tillegg er boken gjort enklere og mer intuitiv.
Om boka
ISBN | 9788215059693 |
---|---|
Utgiver | Universitetsforlaget |
Utgaveopplysning | 1. e-bokutgave tilsvarer 2. trykte utgave 2012. Forord av Trond Blindheim |
ISBN på tilsvarende papirutgave | 9788215019963 |
Originalt format | |
Forfattere | Yngve DahlePatrick VerdeSjur Dagestad |
Tilgjengelig for opplesing | Nei |
Tilgjengelig i Allvit+ | Ja |