Folkehelse og livsmestring : på fagenes premisser
Denne boka er inkludert i abonnementet Allvit+
Visste du at du kan abonnere på pensumbøker og få tilgang til denne og omtrent 2000 andre bøker?Les mer om Allvit+Beskrivelse
· Hvordan undervise i Folkehelse og livsmestring? Denne boka handler om tverrfaglig undervisning i Folkehelse og livsmestring med utgangspunkt i fagene. Temaene kropp, helse, identitet og kritisk tenkning er en rød tråd gjennom boka. Forfatterne gir en introduksjon til bakgrunnen for opprettelsen av det tverrfaglige temaet i skolen, og viser hvordan de enkelte fagene kan relateres til Folkehelse og livsmestring. I tillegg drøfter de hvordan lærere kan jobbe tverrfaglig med temaet, med utgangspunkt i fagenes kompetansemål. Intensjonen er å gi kunnskap om og drøfte tverrfaglig undervisning som tar utgangspunkt i kompetanser fra fagene. Forfatterne er spesielt opptatt av undervisning som tar et kritisk perspektiv på helse og livsmestring. Boka springer ut fra et forskningsprosjekt finansiert av Norges forskningsråd, Literacies for health and life-skills. Både forskere, lærerutdannere og andre som er opptatt av Folkehelse og livsmestring er bidragsytere. Målgruppe for boken er lærerstudenter, lærere og skoleledere.
Om boka
ISBN | 9788215071077 |
---|---|
Utgiver | Universitetsforlaget |
Originalt format | EPUB |
Redaktører | Kristin WalsethØyvind Førland Standal |
Inkludert i abonnementet Allvit+ | Ja |
Denne boka er inkludert i abonnementet Allvit+
Visste du at du kan abonnere på pensumbøker og få tilgang til denne og omtrent 2000 andre bøker?Les mer om Allvit+· Hvordan undervise i Folkehelse og livsmestring? Denne boka handler om tverrfaglig undervisning i Folkehelse og livsmestring med utgangspunkt i fagene. Temaene kropp, helse, identitet og kritisk tenkning er en rød tråd gjennom boka. Forfatterne gir en introduksjon til bakgrunnen for opprettelsen av det tverrfaglige temaet i skolen, og viser hvordan de enkelte fagene kan relateres til Folkehelse og livsmestring. I tillegg drøfter de hvordan lærere kan jobbe tverrfaglig med temaet, med utgangspunkt i fagenes kompetansemål. Intensjonen er å gi kunnskap om og drøfte tverrfaglig undervisning som tar utgangspunkt i kompetanser fra fagene. Forfatterne er spesielt opptatt av undervisning som tar et kritisk perspektiv på helse og livsmestring. Boka springer ut fra et forskningsprosjekt finansiert av Norges forskningsråd, Literacies for health and life-skills. Både forskere, lærerutdannere og andre som er opptatt av Folkehelse og livsmestring er bidragsytere. Målgruppe for boken er lærerstudenter, lærere og skoleledere.
Om boka
ISBN | 9788215071077 |
---|---|
Utgiver | Universitetsforlaget |
Originalt format | EPUB |
Redaktører | Kristin WalsethØyvind Førland Standal |
Inkludert i abonnementet Allvit+ | Ja |