Hopp til hovedinnhold
bokomslag: Markedskommunikasjon
Lars E. OlsenAdrian Peretz

Markedskommunikasjon

2017BokmÄl438 siderOpplesing tilgjengelig

Ikke tilgjengelig pÄ allvit.no.

Ikke tilgjengelig pÄ allvit.no.

Markedskommunikasjon er i en lang rekke internasjonale fagbÞker den fÞrste norske siden Helgesen utkom med sin siste utgave i 2004. Markedskommunikasjon som fagfelt og som profesjon er i en endringstid. Digital teknologi og nye mediekanaler Äpner for spennende, kreative budskap i nye mediekanaler og i nye situasjoner, men gjÞr det ogsÄ mer krevende Ä holde oversikten. Til tross for mange endringer er det imidlertid veldig mye som ikke er endret. MÄlet med markedskommunikasjon er Ä oppnÄ effekter. Alle disse effektene, enten det er kjennskap, kunnskap, holdninger eller atferd, kan kun oppnÄs gjennom Ä pÄvirke mennesker, eller deres hjerner. Og disse hjernene har ikke endret seg pÄ grunn av vÄr tids digitale transformasjon. De er et produkt av millioner av Är med evolusjon, og de siste 10 15 Ärene er i det perspektivet bare en liten «drÄpe i havet».
Markedskommunikasjon balanserer disse to, tilsynelatende motstridende, trekkene ved markedskommunikasjon. Forfatterne gir i denne boken et oppdatert bilde av markedskommunikasjon, samtidig som de lengre linjene trekkes:
- Om hvordan og hvorfor markedskommunikasjon virker. - Ved Ä gi deg teoretisk og analytisk innsikt til Ä tolke muligheter i markedskommunikasjon, bÄde i dag og i de nÊrmeste Ärene. - Gjennom avveiingen mellom hva som er teoretisk etablert, testet og anerkjent i akademisk forskning, og hva som er teknologisk mulig i praksisfeltet.
Mange lĂŠrebĂžker i markedskommunikasjon handler like mye om markedsfĂžring og forbrukeratferd og/eller om merkevareledelse, som om markedskommunikasjon. Denne boken handler kun om markedskommunikasjon, med unntak av noe forbrukeratferd og generell markedsfĂžring for pedagogisk Ă„ kunne klargjĂžre poenger.
HVEM BØR LESE BOKEN? Denne boken henvender seg til alle som studerer, jobber med eller er interessert i markedskommunikasjon.

ISBN9788245022735
UtgiverFagbokforlaget
Utgaveopplysning1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2017
ISBN pÄ tilsvarende papirutgave9788245013689
Originalt formatEPUB
ForfattereLars E. OlsenAdrian Peretz
Tilgjengelig for opplesingJa
Inkludert i abonnementet Allvit+Nei

Markedskommunikasjon er i en lang rekke internasjonale fagbÞker den fÞrste norske siden Helgesen utkom med sin siste utgave i 2004. Markedskommunikasjon som fagfelt og som profesjon er i en endringstid. Digital teknologi og nye mediekanaler Äpner for spennende, kreative budskap i nye mediekanaler og i nye situasjoner, men gjÞr det ogsÄ mer krevende Ä holde oversikten. Til tross for mange endringer er det imidlertid veldig mye som ikke er endret. MÄlet med markedskommunikasjon er Ä oppnÄ effekter. Alle disse effektene, enten det er kjennskap, kunnskap, holdninger eller atferd, kan kun oppnÄs gjennom Ä pÄvirke mennesker, eller deres hjerner. Og disse hjernene har ikke endret seg pÄ grunn av vÄr tids digitale transformasjon. De er et produkt av millioner av Är med evolusjon, og de siste 10 15 Ärene er i det perspektivet bare en liten «drÄpe i havet».
Markedskommunikasjon balanserer disse to, tilsynelatende motstridende, trekkene ved markedskommunikasjon. Forfatterne gir i denne boken et oppdatert bilde av markedskommunikasjon, samtidig som de lengre linjene trekkes:
- Om hvordan og hvorfor markedskommunikasjon virker. - Ved Ä gi deg teoretisk og analytisk innsikt til Ä tolke muligheter i markedskommunikasjon, bÄde i dag og i de nÊrmeste Ärene. - Gjennom avveiingen mellom hva som er teoretisk etablert, testet og anerkjent i akademisk forskning, og hva som er teknologisk mulig i praksisfeltet.
Mange lĂŠrebĂžker i markedskommunikasjon handler like mye om markedsfĂžring og forbrukeratferd og/eller om merkevareledelse, som om markedskommunikasjon. Denne boken handler kun om markedskommunikasjon, med unntak av noe forbrukeratferd og generell markedsfĂžring for pedagogisk Ă„ kunne klargjĂžre poenger.
HVEM BØR LESE BOKEN? Denne boken henvender seg til alle som studerer, jobber med eller er interessert i markedskommunikasjon.

Om boka

ISBN9788245022735
UtgiverFagbokforlaget
Utgaveopplysning1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2017
ISBN pÄ tilsvarende papirutgave9788245013689
Originalt formatEPUB
ForfattereLars E. OlsenAdrian Peretz
Tilgjengelig for opplesingJa
Inkludert i abonnementet Allvit+Nei

FagomrÄde

Ikke tilgjengelig pÄ allvit.no.