Regional merkevarebygging
Beskrivelse
Lykkes man med merkevarebygging av en region, lykkes man også i å utvikle unike forestillinger om og assosiasjoner til regionen. Denne boken viser at merkevarebygging ikke handler om hva vi gjør med næringslivet og regionen, men heller om hvordan regionen blir fremstilt, og hvordan den blir oppfattet av målgruppen. Da vil den regionale merkevaren bli vanskelig å kopiere av andre, liknende aktører.
Bokens bidragsytere formidler kunnskap fra sitt arbeid med og forskning på regional merkevarebygging. Alle kommer fra universitets- og høyskolesektoren og formidler innsikt fra fagfeltene økonomi, antropologi, statsvitenskap, sosiologi, markedsføring og reiseliv. Forfatternes ulike bidrag bygger både på grunnforskning og på systematiske studier av faglitteratur, utredninger og tidligere forskning.
Boken ser på regional merkevarebygging fra tre sider: gjennom en teoretisk og konseptuell tilnærming til fagområdet, ved å drøfte tiltak og tilnærminger for å vedlikeholde og videreutvikle en sterk regional merkevare, og gjennom en avsluttende diskusjon om kulturelle og andre regionale trekk som ressurser i det regionale merkevarearbeidet. Bidragsytere i boken: Trond Blindheim, Stine Didriksen, Erling Dokk Holm, Runar Døving, Kristen Albert Ellingsen, Bjarge Schwenke Fors, Nina M. Iversen, Per Kåre Jakobsen, Kari Jæger, Trine Kvidal-Røvik, Turid Moldenæs, Nigel Morgan, Lars Erling Olsen, Bård Tronvoll, Arvid Viken.
Om boka
ISBN | 9788245031300 |
---|---|
Utgiver | Fagbokforlaget |
Utgaveopplysning | 1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2015 |
ISBN på tilsvarende papirutgave | 9788245016543 |
Originalt format | |
Redaktører | Kristen Albert EllingsenTrond Blindheim |
Inkludert i abonnementet Allvit+ | Nei |
Lykkes man med merkevarebygging av en region, lykkes man også i å utvikle unike forestillinger om og assosiasjoner til regionen. Denne boken viser at merkevarebygging ikke handler om hva vi gjør med næringslivet og regionen, men heller om hvordan regionen blir fremstilt, og hvordan den blir oppfattet av målgruppen. Da vil den regionale merkevaren bli vanskelig å kopiere av andre, liknende aktører.
Bokens bidragsytere formidler kunnskap fra sitt arbeid med og forskning på regional merkevarebygging. Alle kommer fra universitets- og høyskolesektoren og formidler innsikt fra fagfeltene økonomi, antropologi, statsvitenskap, sosiologi, markedsføring og reiseliv. Forfatternes ulike bidrag bygger både på grunnforskning og på systematiske studier av faglitteratur, utredninger og tidligere forskning.
Boken ser på regional merkevarebygging fra tre sider: gjennom en teoretisk og konseptuell tilnærming til fagområdet, ved å drøfte tiltak og tilnærminger for å vedlikeholde og videreutvikle en sterk regional merkevare, og gjennom en avsluttende diskusjon om kulturelle og andre regionale trekk som ressurser i det regionale merkevarearbeidet. Bidragsytere i boken: Trond Blindheim, Stine Didriksen, Erling Dokk Holm, Runar Døving, Kristen Albert Ellingsen, Bjarge Schwenke Fors, Nina M. Iversen, Per Kåre Jakobsen, Kari Jæger, Trine Kvidal-Røvik, Turid Moldenæs, Nigel Morgan, Lars Erling Olsen, Bård Tronvoll, Arvid Viken.
Om boka
ISBN | 9788245031300 |
---|---|
Utgiver | Fagbokforlaget |
Utgaveopplysning | 1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2015 |
ISBN på tilsvarende papirutgave | 9788245016543 |
Originalt format | |
Redaktører | Kristen Albert EllingsenTrond Blindheim |
Inkludert i abonnementet Allvit+ | Nei |