Hopp til hovedinnhold
bokomslag: Integrasjon av salgskanaler : serviceinnovasjon og strategi
Peder Inge Furseth

Integrasjon av salgskanaler : serviceinnovasjon og strategi

2019BokmÄl177 siderOpplesing tilgjengelig
Ikke inkludert i abonnementet Allvit+

Kundene handler i flere salgskanaler som bedriftene har opprettet; de er multikanalkunder. NÄr over 90 % av befolkningen ogsÄ handler over Internett, blir det enda viktigere Ä sette kundene eller brukerne i sentrum og skape verdier for dem. Som denne boken viser, setter bedriftene heller produktene eller kanalene i sentrum for strategien sin. De mangler fokus pÄ serviceinnovasjon i strategien, og fÄr ikke utnyttet det potensialet som ligger i Ä utvikle nettsider som gir hÞy tilfredshet, lojalitet og lÞnnsomhet. Boken bygger pÄ den stÞrste undersÞkelsen av netthandel som er gjort i Norge. Den presenterer resultater og nye mÄl for netthandel. Blant annet kommer det frem at de fleste kundene i varehandelen er multikanalkunder, og det er de som handler for mest, og er de mest lojale. En sentral konklusjon i boken er at bedriftene ikke mÄ glemme de tradisjonelle kundene, som stort sett handler i den fysiske kanalen, selv om bedriftene oppretter en nettkanal. I et multikanalperspektiv er alle kundetyper like viktige. Boken viser en rekke konkrete strategier for hvordan bedrifter kan implementere et multikanalperspektiv, for Ä skape bedre tilfredshet, lojalitet og lÞnnsomhet. Peder Inge Furseth er innovasjonsforsker ved HandelshÞyskolen BI. Han er fÞrsteamanuensis, har doktorgrad i sosiologi og er sosialÞkonom. Han leder forskningsprosjektet «Verdidrevet serviceinnovasjon», og har ledet flere NFR-finansierte forskningsprosjekter. Furseth har undervist pÄ lederutviklingskurs innen innovasjonsledelse og forretningsmodeller i Oslo og San Francisco i over 10 Är. Furseth pÄ nett: pifurseth.blogspot.com og twitter.com/pifurseth

ISBN9788245031584
UtgiverFagbokforlaget
Utgaveopplysning1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2010
ISBN pÄ tilsvarende papirutgave9788245006308
Originalt formatPDF
ForfatterePeder Inge Furseth
Tilgjengelig for opplesingJa
Inkludert i abonnementet Allvit+Nei

Kundene handler i flere salgskanaler som bedriftene har opprettet; de er multikanalkunder. NÄr over 90 % av befolkningen ogsÄ handler over Internett, blir det enda viktigere Ä sette kundene eller brukerne i sentrum og skape verdier for dem. Som denne boken viser, setter bedriftene heller produktene eller kanalene i sentrum for strategien sin. De mangler fokus pÄ serviceinnovasjon i strategien, og fÄr ikke utnyttet det potensialet som ligger i Ä utvikle nettsider som gir hÞy tilfredshet, lojalitet og lÞnnsomhet. Boken bygger pÄ den stÞrste undersÞkelsen av netthandel som er gjort i Norge. Den presenterer resultater og nye mÄl for netthandel. Blant annet kommer det frem at de fleste kundene i varehandelen er multikanalkunder, og det er de som handler for mest, og er de mest lojale. En sentral konklusjon i boken er at bedriftene ikke mÄ glemme de tradisjonelle kundene, som stort sett handler i den fysiske kanalen, selv om bedriftene oppretter en nettkanal. I et multikanalperspektiv er alle kundetyper like viktige. Boken viser en rekke konkrete strategier for hvordan bedrifter kan implementere et multikanalperspektiv, for Ä skape bedre tilfredshet, lojalitet og lÞnnsomhet. Peder Inge Furseth er innovasjonsforsker ved HandelshÞyskolen BI. Han er fÞrsteamanuensis, har doktorgrad i sosiologi og er sosialÞkonom. Han leder forskningsprosjektet «Verdidrevet serviceinnovasjon», og har ledet flere NFR-finansierte forskningsprosjekter. Furseth har undervist pÄ lederutviklingskurs innen innovasjonsledelse og forretningsmodeller i Oslo og San Francisco i over 10 Är. Furseth pÄ nett: pifurseth.blogspot.com og twitter.com/pifurseth

Om boka

ISBN9788245031584
UtgiverFagbokforlaget
Utgaveopplysning1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2010
ISBN pÄ tilsvarende papirutgave9788245006308
Originalt formatPDF
ForfatterePeder Inge Furseth
Tilgjengelig for opplesingJa
Inkludert i abonnementet Allvit+Nei

FagomrÄde