Hopp til hovedinnhold
bokomslag: Markedsføring : verdibasert forventningsledelse
Magne Supphellen (red.)Helge Thorbjørnsen (red.)

Markedsføring : verdibasert forventningsledelse

2023Bokmål541 siderOpplesing tilgjengelig
Foreløpig ikke tilgjengelig i Allvit+

Denne boken har som overordnet perspektiv at markedsføring dreier seg om verdibasert forventningsledelse som resulterer i verdiskapning der kundene er viktige deltagere. Gjennomgående temaer i boken er derfor forventninger, verdier og kunden som verdiskaper. I stadig større grad skaper kundene produktene og tjenestene sammen med bedriften. En sentral oppgave for markedsførere blir derfor ikke bare å se på kundens rolle som kjøper, men også som bruker og medprodusent av produktet.
Ulikt andre innføringsbøker i markedsføring benytter denne boken verdibasert forventningsledelse som et gjennomgående perspektiv. Den skiller seg også fra andre innføringsbøker fordi den i større grad tar opp - og knytter sammen - temaer som strategi, innovasjon, etikk, bærekraft og samfunnsansvar.
Boken er resultatet av et samarbeidsprosjekt mellom en rekke av landets ledende eksperter innenfor markedsføring, strategi, innovasjon og etikk.
Dette er en oppdatert andreutgave av boken. Den inneholder nye kapitler om bærekraft, digital markedsføring og internasjonal markedsføring.
Magne Supphellen (dr.oecon.) er professor i markedsføring ved Norges Handelshøyskole. Han er også tilknyttet Handelshøyskolen i Trondheim, Hauge School of Management og Samfunns- og næringslivsforskning (SNF). Supphellen forsker og underviser innenfor temaene konsumentpsykologi, entreprenørpsykologi og merkevarebygging.
Helge Thorbjørnsen (dr.oecon.) er professor i markedsføring ved Norges Handelshøyskole. Han er også forskningsleder ved Samfunns- og næringslivsforskning (SNF). Thorbjørnsen underviser og forsker innen temaene konsumentpsykologi, lykke, teknologiadopsjon, markedskommunikasjon og merkevarebygging.
Sigurd Villads Troye (Ph.D.) er professor emeritus i markedsføring ved Norges Handelshøyskole. Han har sin doktorgrad fra University of Illinois at Urbana-Champaign. Han har undervist i markedsføringsteori, konsumentatferd og teorievaluering. Hans forskningsområder omfatter forskningsmetode og kop

ISBN9788245048193
UtgiverFagbokforlaget
Utgaveopplysning1. e-bokutgave tilsvarer 2. trykte utgave 2023
ISBN på tilsvarende papirutgave9788245026559
Originalt formatEPUB
RedaktørerMagne SupphellenHelge ThorbjørnsenSigurd Villads Troye
Tilgjengelig for opplesingJa
Tilgjengelig i Allvit+Nei

Denne boken har som overordnet perspektiv at markedsføring dreier seg om verdibasert forventningsledelse som resulterer i verdiskapning der kundene er viktige deltagere. Gjennomgående temaer i boken er derfor forventninger, verdier og kunden som verdiskaper. I stadig større grad skaper kundene produktene og tjenestene sammen med bedriften. En sentral oppgave for markedsførere blir derfor ikke bare å se på kundens rolle som kjøper, men også som bruker og medprodusent av produktet.
Ulikt andre innføringsbøker i markedsføring benytter denne boken verdibasert forventningsledelse som et gjennomgående perspektiv. Den skiller seg også fra andre innføringsbøker fordi den i større grad tar opp - og knytter sammen - temaer som strategi, innovasjon, etikk, bærekraft og samfunnsansvar.
Boken er resultatet av et samarbeidsprosjekt mellom en rekke av landets ledende eksperter innenfor markedsføring, strategi, innovasjon og etikk.
Dette er en oppdatert andreutgave av boken. Den inneholder nye kapitler om bærekraft, digital markedsføring og internasjonal markedsføring.
Magne Supphellen (dr.oecon.) er professor i markedsføring ved Norges Handelshøyskole. Han er også tilknyttet Handelshøyskolen i Trondheim, Hauge School of Management og Samfunns- og næringslivsforskning (SNF). Supphellen forsker og underviser innenfor temaene konsumentpsykologi, entreprenørpsykologi og merkevarebygging.
Helge Thorbjørnsen (dr.oecon.) er professor i markedsføring ved Norges Handelshøyskole. Han er også forskningsleder ved Samfunns- og næringslivsforskning (SNF). Thorbjørnsen underviser og forsker innen temaene konsumentpsykologi, lykke, teknologiadopsjon, markedskommunikasjon og merkevarebygging.
Sigurd Villads Troye (Ph.D.) er professor emeritus i markedsføring ved Norges Handelshøyskole. Han har sin doktorgrad fra University of Illinois at Urbana-Champaign. Han har undervist i markedsføringsteori, konsumentatferd og teorievaluering. Hans forskningsområder omfatter forskningsmetode og kop

Om boka

ISBN9788245048193
UtgiverFagbokforlaget
Utgaveopplysning1. e-bokutgave tilsvarer 2. trykte utgave 2023
ISBN på tilsvarende papirutgave9788245026559
Originalt formatEPUB
RedaktørerMagne SupphellenHelge ThorbjørnsenSigurd Villads Troye
Tilgjengelig for opplesingJa
Tilgjengelig i Allvit+Nei

Fagområde

Dine data – ditt valg

Våre nettsider benytter informasjonskapsler (cookies) og brukerdata til analyse og noen funksjoner. Les mer om hva slags data vi bruker, hvordan vi administrerer dem og dine rettigheter i cookie-erklæringen vår.

Du kan velge å kun ha nødvendige informasjonskapsler og brukerdata, men du kan også velge å godta alle. Slik hjelper du oss med å finne de riktige bøkene og tilpasse tjenesten for deg!