Hopp til hovedinnhold
bokomslag: Multisensorisk markedsføring
Nina Veflen

Multisensorisk markedsføring

2023Bokmål146 siderOpplesing tilgjengelig
Ikke inkludert i abonnementet Allvit+

Lukk øynene og se for deg at du setter tennene i en saftig fersken. Du kjenner den søte smaken i munnen, saften som renner nedover haken og følelsen av å ta på den myke ferskenpelsen. Når smak, tekstur, lukt, farge og form kombineres med minnene fra tidligere ferskenspising, dannes en multisensorisk opplevelse.
Denne boken presenterer på en lettfattelig måte multisensorisk markedsføring og formidler hvordan kunnskap om sanseopplevelser kan benyttes av markedsførere ved produktutvikling, prissetting, emballasjeutforming, merkebygging, annonsering, tjenestedesign og ved utforming av både digitale og fysiske salgsarenaer.
Alt vi ser, hører, lukter, smaker og føler, påvirker oss bevisst eller ubevisst. Bevissthet og kunnskap om disse sensoriske prosessene vil påvirke hvordan markedsførere kommuniserer med og utvikler produkter for kundene. I denne boken kan du lese om hvordan emballasjens form og farge påvirker smaksforventninger, hvordan musikk i butikk påvirker hvor raskt kundene beveger seg, og hvordan ny teknologi, som en digitalhånd, kan gi en følelse av fysisk kontakt med en person eller et produkt ved netthandel.
Boken er velegnet som lærebok for studenter i markedsføring, og for praktikere og andre som ønsker mer kunnskap om multisensorisk markedsføring.
Nina Veflen (dr.oecon.) er professor ved institutt for markedsføring ved Handelshøyskolen BI og en av grunnleggerne av senter for multisensorisk markedsføring der. Veflen har lang erfaring som forsker og har tidligere vært ansatt som professor ved Universitetet i Sørøst-Norge og som seniorforsker ved Aarhus Universitet og Nofima.

ISBN9788245048360
UtgiverFagbokforlaget
Utgaveopplysning1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2023
ISBN på tilsvarende papirutgave9788245043334
Originalt formatEPUB
ForfattereNina Veflen
Tilgjengelig for opplesingJa
Inkludert i abonnementet Allvit+Nei

Lukk øynene og se for deg at du setter tennene i en saftig fersken. Du kjenner den søte smaken i munnen, saften som renner nedover haken og følelsen av å ta på den myke ferskenpelsen. Når smak, tekstur, lukt, farge og form kombineres med minnene fra tidligere ferskenspising, dannes en multisensorisk opplevelse.
Denne boken presenterer på en lettfattelig måte multisensorisk markedsføring og formidler hvordan kunnskap om sanseopplevelser kan benyttes av markedsførere ved produktutvikling, prissetting, emballasjeutforming, merkebygging, annonsering, tjenestedesign og ved utforming av både digitale og fysiske salgsarenaer.
Alt vi ser, hører, lukter, smaker og føler, påvirker oss bevisst eller ubevisst. Bevissthet og kunnskap om disse sensoriske prosessene vil påvirke hvordan markedsførere kommuniserer med og utvikler produkter for kundene. I denne boken kan du lese om hvordan emballasjens form og farge påvirker smaksforventninger, hvordan musikk i butikk påvirker hvor raskt kundene beveger seg, og hvordan ny teknologi, som en digitalhånd, kan gi en følelse av fysisk kontakt med en person eller et produkt ved netthandel.
Boken er velegnet som lærebok for studenter i markedsføring, og for praktikere og andre som ønsker mer kunnskap om multisensorisk markedsføring.
Nina Veflen (dr.oecon.) er professor ved institutt for markedsføring ved Handelshøyskolen BI og en av grunnleggerne av senter for multisensorisk markedsføring der. Veflen har lang erfaring som forsker og har tidligere vært ansatt som professor ved Universitetet i Sørøst-Norge og som seniorforsker ved Aarhus Universitet og Nofima.

Om boka

ISBN9788245048360
UtgiverFagbokforlaget
Utgaveopplysning1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2023
ISBN på tilsvarende papirutgave9788245043334
Originalt formatEPUB
ForfattereNina Veflen
Tilgjengelig for opplesingJa
Inkludert i abonnementet Allvit+Nei

Fagområde