Hopp til hovedinnhold
bokomslag: Når musikken gir mening : kommunikasjon om kvalitet i skolekonserter
Torild Wagle Christensen

Når musikken gir mening : kommunikasjon om kvalitet i skolekonserter

2017Bokmål317 siderOpplesing tilgjengelig

Logg inn for å lese gratis

Logg innfor å lese gratis

Kvalitet er et overordnet mål for Den kulturelle skolesekken (DKS), men hva det innebærer i praksis er uklart og gjenstand for kontinuerlig debatt. I denne boka forsøker forfatteren å bygge bro mellom generelle honnørord om kvalitet og ordløse kvalitetserfaringer i DKS. Hun utforsker samarbeidspartenes kommunikasjon om kvalitet med utgangspunkt i spesifikke skolekonsertsituasjoner. Målet er å tydeliggjøre konflikt- og konsensuslinjene i debattene og gi innspill til partenes samarbeid i praksisfeltet. Viktige funn i studien er at elevene med sine mangfoldige kvalitetsoppfatninger utfordrer konfliktlinjene i de voksne deltakernes debatt, og at barnetrinns-elever kan ha helt andre oppfatninger enn det som er referert i tidligere DKS- og skolekonsertstudier.

Sentrale temaer i boka er subjektivitet og objektivitet i DKS-bedømming, taus kvalitet og uttalte kriterier, konflikt og konsensus i DKS-debattene og kunstkompetente barn.

ISBN9788202562076
UtgiverCappelen Damm akademisk
Utgaveopplysning1. e-bokutgave 2017 tilsvarer 1. trykte utgave 2019
ISBN på tilsvarende papirutgave9788202635657
Originalt formatEPUB
ForfattereTorild Wagle Christensen
Tilgjengelig for opplesingJa

Kvalitet er et overordnet mål for Den kulturelle skolesekken (DKS), men hva det innebærer i praksis er uklart og gjenstand for kontinuerlig debatt. I denne boka forsøker forfatteren å bygge bro mellom generelle honnørord om kvalitet og ordløse kvalitetserfaringer i DKS. Hun utforsker samarbeidspartenes kommunikasjon om kvalitet med utgangspunkt i spesifikke skolekonsertsituasjoner. Målet er å tydeliggjøre konflikt- og konsensuslinjene i debattene og gi innspill til partenes samarbeid i praksisfeltet. Viktige funn i studien er at elevene med sine mangfoldige kvalitetsoppfatninger utfordrer konfliktlinjene i de voksne deltakernes debatt, og at barnetrinns-elever kan ha helt andre oppfatninger enn det som er referert i tidligere DKS- og skolekonsertstudier.

Sentrale temaer i boka er subjektivitet og objektivitet i DKS-bedømming, taus kvalitet og uttalte kriterier, konflikt og konsensus i DKS-debattene og kunstkompetente barn.

Om boka

ISBN9788202562076
UtgiverCappelen Damm akademisk
Utgaveopplysning1. e-bokutgave 2017 tilsvarer 1. trykte utgave 2019
ISBN på tilsvarende papirutgave9788202635657
Originalt formatEPUB
ForfattereTorild Wagle Christensen
Tilgjengelig for opplesingJa

Fagområde

Logg inn for å lese gratis