Hopp til hovedinnhold
bokomslag: Forskning og utvikling i kulturskolefeltet : IRIS - den doble regnbuen
Elin Angelo (red.)Anders Rønningen (red.)

Forskning og utvikling i kulturskolefeltet : IRIS - den doble regnbuen

2017Flerspråklig, Bokmål, Engelsk276 siderOpplesing tilgjengelig

Logg inn for å lese gratis

Logg innfor å lese gratis

Kulturskolen er et skoleslag der samarbeid med andre står sentralt - blant annet med barnehager, grunn- og videregående skoler, frivillig og profesjonelt kulturliv, høyere utdanning og ideelle organisasjoner. Forskningsfeltene knyttet til kulturskole spenner dermed også vidt, og omfatter blant annet utdanningsforskning, kunstfaglig forskning og profesjons- og organisasjonsforskning.

Denne antologien er et resultat av IRISforsk, en forskergruppe knyttet til kulturskoleprosjektet IRIS. IRIS-prosjektet var et samarbeid mellom Norsk kulturskoleråd og Sparebankstiftelsen DNB ved Dextra Musica, og pågikk fra 2014 til 2016. Antologien inkluderer 13 kapitler, hvorav åtte er vitenskapelige artikler vurdert av ekstern fagfelle og fem er fagartikler. Kapitlene tematiserer og synliggjør spennvidden innenfor kulturskolerelatert forskning, og omhandler blant annet musikkdidaktiske, profesjonsorienterte og ledelsesfokuserte problemstillinger, men også organisasjonssamarbeid, talentutvikling og kultur som inkluderingsverktøy.

Antologien henvender seg til alle med interesse for forskning og utvikling i det kulturskolerelaterte feltet - forskere, ansatte og studenter i kunstfaglige utdanninger, lærerutdanninger og lederutdanninger, så vel som lærere, ledere og utøvere i praksisfeltet.

ISBN9788202579906
UtgiverCappelen Damm akademisk
Utgaveopplysning1. e-bokutgave 2017 tilsvarer 1. trykte utgave 2019
ISBN på tilsvarende papirutgave9788202636432
Originalt formatEPUB
RedaktørerElin AngeloAnders RønningenRut Jorunn Rønning
Tilgjengelig for opplesingJa

Kulturskolen er et skoleslag der samarbeid med andre står sentralt - blant annet med barnehager, grunn- og videregående skoler, frivillig og profesjonelt kulturliv, høyere utdanning og ideelle organisasjoner. Forskningsfeltene knyttet til kulturskole spenner dermed også vidt, og omfatter blant annet utdanningsforskning, kunstfaglig forskning og profesjons- og organisasjonsforskning.

Denne antologien er et resultat av IRISforsk, en forskergruppe knyttet til kulturskoleprosjektet IRIS. IRIS-prosjektet var et samarbeid mellom Norsk kulturskoleråd og Sparebankstiftelsen DNB ved Dextra Musica, og pågikk fra 2014 til 2016. Antologien inkluderer 13 kapitler, hvorav åtte er vitenskapelige artikler vurdert av ekstern fagfelle og fem er fagartikler. Kapitlene tematiserer og synliggjør spennvidden innenfor kulturskolerelatert forskning, og omhandler blant annet musikkdidaktiske, profesjonsorienterte og ledelsesfokuserte problemstillinger, men også organisasjonssamarbeid, talentutvikling og kultur som inkluderingsverktøy.

Antologien henvender seg til alle med interesse for forskning og utvikling i det kulturskolerelaterte feltet - forskere, ansatte og studenter i kunstfaglige utdanninger, lærerutdanninger og lederutdanninger, så vel som lærere, ledere og utøvere i praksisfeltet.

Om boka

ISBN9788202579906
UtgiverCappelen Damm akademisk
Utgaveopplysning1. e-bokutgave 2017 tilsvarer 1. trykte utgave 2019
ISBN på tilsvarende papirutgave9788202636432
Originalt formatEPUB
RedaktørerElin AngeloAnders RønningenRut Jorunn Rønning
Tilgjengelig for opplesingJa

Fagområde

Logg inn for å lese gratis