Hopp til hovedinnhold
bokomslag: Profesjonelt arbeid i grensesoner : skoleforbedring på tvers av virksomheter
Ruth Jensen

Profesjonelt arbeid i grensesoner : skoleforbedring på tvers av virksomheter

2019Bokmål176 sider
Denne boka er tilgjengelig i Allvit+! For kun 750,- får du tilgang til denne boka og omtrent 2000 andre bøker ut resten av året.Start Allvit+ nå!

Profesjonelt arbeid i skolen innebærer ofte samarbeid i team på tvers av virksomheter, i det vi kan kalle grensesoner. Slikt arbeid kan gi mange gevinster, men medfører også utfordringer for de involverte. I denne boka tematiseres arbeid i team der deltakere fra ulike profesjoner arbeider med skoleforbedring.

Boka presenterer internasjonal forskning og empiriske analyser og resultater fra to forskningsprosjekter, samt metodologiske tilnærminger i prosjektene. Den gir innsikt i de prosessene som karakteriserer profesjonelt teamarbeid med skoleforbedring i grensesoner. Kulturhistorisk aktivitetsteori gir det teoretiske rammeverket for analyser av samtaler i prosjektteam. Analysene viser hvordan arbeidet blir innovativt, og hvordan det kan gi avtrykk i skolers praksis. I tillegg tematiserer boka hvordan redskaper tas i bruk, hvordan arbeidsfordeling tar form, og hvordan ledelse konstitueres og utøves.

Boka henvender seg til alle som er interessert i profesjonelt arbeid i grensesoner og i skoleforbedring som forskningsfelt. Den vil være spesielt aktuell for forskere ved universiteter og høyskoler, men også for studenter og ansatte i skolen.

E-boka tilsvarer 1. trykte utgave. Oslo: Cappelen Damm, 2018.

ISBN9788202627973
UtgiverCappelen Damm akademisk
Utgaveopplysning1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2018
ISBN på tilsvarende papirutgave9788202482480
Originalt formatPDF
ForfattereRuth Jensen
Tilgjengelig for opplesingNei
Tilgjengelig i Allvit+Ja
Denne boka er tilgjengelig i Allvit+! For kun 750,- får du tilgang til denne boka og omtrent 2000 andre bøker ut resten av året.Start Allvit+ nå!

Profesjonelt arbeid i skolen innebærer ofte samarbeid i team på tvers av virksomheter, i det vi kan kalle grensesoner. Slikt arbeid kan gi mange gevinster, men medfører også utfordringer for de involverte. I denne boka tematiseres arbeid i team der deltakere fra ulike profesjoner arbeider med skoleforbedring.

Boka presenterer internasjonal forskning og empiriske analyser og resultater fra to forskningsprosjekter, samt metodologiske tilnærminger i prosjektene. Den gir innsikt i de prosessene som karakteriserer profesjonelt teamarbeid med skoleforbedring i grensesoner. Kulturhistorisk aktivitetsteori gir det teoretiske rammeverket for analyser av samtaler i prosjektteam. Analysene viser hvordan arbeidet blir innovativt, og hvordan det kan gi avtrykk i skolers praksis. I tillegg tematiserer boka hvordan redskaper tas i bruk, hvordan arbeidsfordeling tar form, og hvordan ledelse konstitueres og utøves.

Boka henvender seg til alle som er interessert i profesjonelt arbeid i grensesoner og i skoleforbedring som forskningsfelt. Den vil være spesielt aktuell for forskere ved universiteter og høyskoler, men også for studenter og ansatte i skolen.

E-boka tilsvarer 1. trykte utgave. Oslo: Cappelen Damm, 2018.

Om boka

ISBN9788202627973
UtgiverCappelen Damm akademisk
Utgaveopplysning1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2018
ISBN på tilsvarende papirutgave9788202482480
Originalt formatPDF
ForfattereRuth Jensen
Tilgjengelig for opplesingNei
Tilgjengelig i Allvit+Ja

Fagområde

Dine data – ditt valg

Våre nettsider benytter informasjonskapsler (cookies) og brukerdata til analyse og noen funksjoner. Les mer om hva slags data vi bruker, hvordan vi administrerer dem og dine rettigheter i cookie-erklæringen vår.

Du kan velge å kun ha nødvendige informasjonskapsler og brukerdata, men du kan også velge å godta alle. Slik hjelper du oss med å finne de riktige bøkene og tilpasse tjenesten for deg!