Lek
Denne boka er inkludert i abonnementet Allvit+
Visste du at du kan abonnere på pensumbøker og få tilgang til denne og omtrent 2000 andre bøker?Les mer om Allvit+Beskrivelse
Barns lek er kanskje det mest omdiskuterte temaet i barnehagepedagogikken. I Lek presenterer nordiske forskere ny kunnskap om barns lek. Artiklene i denne fagfellevurderte vitenskapelige antologien er et bidrag til den pågående utviklingen av ny innsikt i hvordan vi kan forstå barns lek. Forskningen springer ut av forskjellige forskningstradisjoner innenfor samfunnsvitenskap og humaniora. Artiklene har relevans som aktuell forskning for profesjonelt arbeid med barn. Forskerne drøfter blant annet tema som: lekens evolusjon og epigenetikk, lekens fenomenologi, lek som borderlinefenomen, barns spontane lek, barnehagens lekeplass og lekens egenverdi og nytteverdi. Artiklene i boka bidrar med ny kunnskap som gir utdypet forståelse for barns lek innenfor institusjonelle rammer. Bidragsytere i denne boken er: Maria Øksnes og Torben Hangaard Rasmussen (red.), Kjetil Steinsholt, Dion Sommer, Kristin Danielsen Wolf, Einar Sundsdal og Hanne Verum Sørensen. Intervju med Wendy Russell. E-boka tilsvarer 1. trykte utgave. Oslo: Cappelen Damm, 2017.
Om boka
ISBN | 9788202628109 |
---|---|
Utgiver | Cappelen Damm akademisk |
Utgaveopplysning | 1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2017 |
ISBN på tilsvarende papirutgave | 9788202569563 |
Originalt format | |
Redaktører | Maria ØksnesTorben Hangaard Rasmussen |
Inkludert i abonnementet Allvit+ | Ja |
Denne boka er inkludert i abonnementet Allvit+
Visste du at du kan abonnere på pensumbøker og få tilgang til denne og omtrent 2000 andre bøker?Les mer om Allvit+Barns lek er kanskje det mest omdiskuterte temaet i barnehagepedagogikken. I Lek presenterer nordiske forskere ny kunnskap om barns lek. Artiklene i denne fagfellevurderte vitenskapelige antologien er et bidrag til den pågående utviklingen av ny innsikt i hvordan vi kan forstå barns lek. Forskningen springer ut av forskjellige forskningstradisjoner innenfor samfunnsvitenskap og humaniora. Artiklene har relevans som aktuell forskning for profesjonelt arbeid med barn. Forskerne drøfter blant annet tema som: lekens evolusjon og epigenetikk, lekens fenomenologi, lek som borderlinefenomen, barns spontane lek, barnehagens lekeplass og lekens egenverdi og nytteverdi. Artiklene i boka bidrar med ny kunnskap som gir utdypet forståelse for barns lek innenfor institusjonelle rammer. Bidragsytere i denne boken er: Maria Øksnes og Torben Hangaard Rasmussen (red.), Kjetil Steinsholt, Dion Sommer, Kristin Danielsen Wolf, Einar Sundsdal og Hanne Verum Sørensen. Intervju med Wendy Russell. E-boka tilsvarer 1. trykte utgave. Oslo: Cappelen Damm, 2017.
Om boka
ISBN | 9788202628109 |
---|---|
Utgiver | Cappelen Damm akademisk |
Utgaveopplysning | 1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2017 |
ISBN på tilsvarende papirutgave | 9788202569563 |
Originalt format | |
Redaktører | Maria ØksnesTorben Hangaard Rasmussen |
Inkludert i abonnementet Allvit+ | Ja |