Matematikkundervisning i en digital verden
Denne boka er inkludert i abonnementet Allvit+
Visste du at du kan abonnere på pensumbøker og få tilgang til denne og omtrent 2000 andre bøker?Les mer om Allvit+Beskrivelse
I boka legges det vekt på å beskrive det digitale mangfoldet som er tilgjengelig innenfor matematikkundervisning, og det blir gått dypere inn i didaktiske prioriteringer. Denne todelingen er gjort for å tydeliggjøre hvordan man kan undervise i matematikk ved hjelp av digitale ressurser, og for å hjelpe skolen og matematikklærerne med de didaktiske prioriteringene.
Den stadig økende tilgangen på digitale ressurser i matematikkundervisningen krever at skolen har en kritisk holdning til hva som skal tas i bruk. Utviklingen på det digitale området går raskt, og gjennom denne boka får læreren et innblikk i mangfoldet av ressurser og hvordan disse kan brukes. Boka er også en påminnelse om at matematikklæreren bør holde seg orientert om utviklingen på området.
E-boka tilsvarer 1. trykte utgave. Oslo: Cappelen Damm, 2018.
Om boka
ISBN | 9788202628345 |
---|---|
Utgiver | Cappelen Damm akademisk |
Utgaveopplysning | 1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2018 |
ISBN på tilsvarende papirutgave | 9788202555214 |
Originalt format | |
Redaktører | Anne NorsteinFrode Olav Haara |
Inkludert i abonnementet Allvit+ | Ja |
Denne boka er inkludert i abonnementet Allvit+
Visste du at du kan abonnere på pensumbøker og få tilgang til denne og omtrent 2000 andre bøker?Les mer om Allvit+I boka legges det vekt på å beskrive det digitale mangfoldet som er tilgjengelig innenfor matematikkundervisning, og det blir gått dypere inn i didaktiske prioriteringer. Denne todelingen er gjort for å tydeliggjøre hvordan man kan undervise i matematikk ved hjelp av digitale ressurser, og for å hjelpe skolen og matematikklærerne med de didaktiske prioriteringene.
Den stadig økende tilgangen på digitale ressurser i matematikkundervisningen krever at skolen har en kritisk holdning til hva som skal tas i bruk. Utviklingen på det digitale området går raskt, og gjennom denne boka får læreren et innblikk i mangfoldet av ressurser og hvordan disse kan brukes. Boka er også en påminnelse om at matematikklæreren bør holde seg orientert om utviklingen på området.
E-boka tilsvarer 1. trykte utgave. Oslo: Cappelen Damm, 2018.
Om boka
ISBN | 9788202628345 |
---|---|
Utgiver | Cappelen Damm akademisk |
Utgaveopplysning | 1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2018 |
ISBN på tilsvarende papirutgave | 9788202555214 |
Originalt format | |
Redaktører | Anne NorsteinFrode Olav Haara |
Inkludert i abonnementet Allvit+ | Ja |