Identitet som lærer
Beskrivelse
Identitet som lærer handler om hvordan lærere utvikler seg som profesjonsutøvere gjennom yrkeskarrieren.
Forfatteren behandler fire hovedtemaer:
hva gode lærere og skoleledere gjør og hvorfor hvordan uformell læring finner sted i praksis lærerens profesjonelle identitetsdannelse - relasjonelt, faglig og personlig læreres og skolelederes motivasjon for yrket Gode lærere jobber i team, de står sammen om planlegging og gjennomføring av undervisning og de samarbeider om elevvurdering. De sier at det å tilhøre et fellesskap der man drar lasset sammen er helt nødvendig for kunne jobbe profesjonelt og lykkes med utviklingsarbeid.
Boka gir også en teoretisk inngang til å forstå profesjonell identitet. Identitet henspiller da på noe dynamisk som kommer til uttrykk på varierte måter i ulike sammenhenger.
Identitet som lærer er skrevet for studenter i grunnskolelærerutdanningen og for nyutdannede lærere på vei ut i skolen.
E-boka tilsvarer 1. trykte utgave. Oslo: Cappelen Damm, 2018.
Om boka
ISBN | 9788202633196 |
---|---|
Utgiver | Cappelen Damm akademisk |
Utgaveopplysning | 1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2018 |
ISBN på tilsvarende papirutgave | 9788202533328 |
Originalt format | |
Forfattere | Line Wittek |
Tilgjengelig for opplesing | Nei |
Tilgjengelig i Allvit+ | Ja |
Identitet som lærer handler om hvordan lærere utvikler seg som profesjonsutøvere gjennom yrkeskarrieren.
Forfatteren behandler fire hovedtemaer:
hva gode lærere og skoleledere gjør og hvorfor hvordan uformell læring finner sted i praksis lærerens profesjonelle identitetsdannelse - relasjonelt, faglig og personlig læreres og skolelederes motivasjon for yrket Gode lærere jobber i team, de står sammen om planlegging og gjennomføring av undervisning og de samarbeider om elevvurdering. De sier at det å tilhøre et fellesskap der man drar lasset sammen er helt nødvendig for kunne jobbe profesjonelt og lykkes med utviklingsarbeid.
Boka gir også en teoretisk inngang til å forstå profesjonell identitet. Identitet henspiller da på noe dynamisk som kommer til uttrykk på varierte måter i ulike sammenhenger.
Identitet som lærer er skrevet for studenter i grunnskolelærerutdanningen og for nyutdannede lærere på vei ut i skolen.
E-boka tilsvarer 1. trykte utgave. Oslo: Cappelen Damm, 2018.
Om boka
ISBN | 9788202633196 |
---|---|
Utgiver | Cappelen Damm akademisk |
Utgaveopplysning | 1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2018 |
ISBN på tilsvarende papirutgave | 9788202533328 |
Originalt format | |
Forfattere | Line Wittek |
Tilgjengelig for opplesing | Nei |
Tilgjengelig i Allvit+ | Ja |