Barns utvikling i skolealder
Denne boka er inkludert i abonnementet Allvit+
Visste du at du kan abonnere på pensumbøker og få tilgang til denne og omtrent 2000 andre bøker?Les mer om Allvit+Beskrivelse
Barns utvikling i skolealder gjør rede for barns endringer i skole- og ungdomsalder. De ulike endringene er forankret i både klassiske teoretikere og nyere forskning. Leseren får innblikk i barn og unges typiske væremåte på sentrale utviklingsområder som biologisk betinget utvikling, sosial utvikling, emosjonell utvikling og kognitiv utvikling. Forskjeller i barn og unges utvikling er også drøftet.
Boka består av 11 kapitler med følgende temaer:
teoretiske modeller og tilnærminger relatert til utvikling motorisk utvikling sosiale relasjoner både før og i skolealder emosjoner og temperament selvoppfatning persepsjon og tenkning språk, begreper og kommunikasjon moral kjønnstypisk væremåteBarns utvikling i skolealder henvender seg til lærerstudenter og lærere. Den er også aktuell for profesjonsutdanninger i pedagogikk, spesialpedagogikk samt sosial- og helsefag.
E-boka tilsvarer 1. trykte utgave. Oslo: Cappelen Damm, 2017.
Om boka
ISBN | 9788202633417 |
---|---|
Utgiver | Cappelen Damm akademisk |
Utgaveopplysning | 1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2017 |
ISBN på tilsvarende papirutgave | 9788202560492 |
Originalt format | |
Forfattere | Richard Haugen |
Inkludert i abonnementet Allvit+ | Ja |
Denne boka er inkludert i abonnementet Allvit+
Visste du at du kan abonnere på pensumbøker og få tilgang til denne og omtrent 2000 andre bøker?Les mer om Allvit+Barns utvikling i skolealder gjør rede for barns endringer i skole- og ungdomsalder. De ulike endringene er forankret i både klassiske teoretikere og nyere forskning. Leseren får innblikk i barn og unges typiske væremåte på sentrale utviklingsområder som biologisk betinget utvikling, sosial utvikling, emosjonell utvikling og kognitiv utvikling. Forskjeller i barn og unges utvikling er også drøftet.
Boka består av 11 kapitler med følgende temaer:
teoretiske modeller og tilnærminger relatert til utvikling motorisk utvikling sosiale relasjoner både før og i skolealder emosjoner og temperament selvoppfatning persepsjon og tenkning språk, begreper og kommunikasjon moral kjønnstypisk væremåteBarns utvikling i skolealder henvender seg til lærerstudenter og lærere. Den er også aktuell for profesjonsutdanninger i pedagogikk, spesialpedagogikk samt sosial- og helsefag.
E-boka tilsvarer 1. trykte utgave. Oslo: Cappelen Damm, 2017.
Om boka
ISBN | 9788202633417 |
---|---|
Utgiver | Cappelen Damm akademisk |
Utgaveopplysning | 1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2017 |
ISBN på tilsvarende papirutgave | 9788202560492 |
Originalt format | |
Forfattere | Richard Haugen |
Inkludert i abonnementet Allvit+ | Ja |