Hopp til hovedinnhold
bokomslag: Kultur for tilpasset opplæring : skolelederrollen, lærerrollen og planleggingsarbeid
Jorun Buli-HolmbergSven Nilsen

Kultur for tilpasset opplæring : skolelederrollen, lærerrollen og planleggingsarbeid

2019Bokmål169 sider
Denne boka er inkludert i abonnementet Allvit+
Visste du at du kan abonnere på pensumbøker og få tilgang til denne og omtrent 2000 andre bøker?Les mer om Allvit+

Norsk grunnskole skal være en skole for alle - en inkluderende skole.

For at skolen skal lykkes med å møte mangfoldet i elevenes evner og forutsetninger på en god og inkluderende måte, er det ikke nok med den enkelte lærers innsats. Skolen må utvikle en kultur for tilpasset opplæring og spesialundervisning, der personalet samarbeider om å legge til rette for læring for alle elever. I denne boka belyses denne utfordringen med særlig fokus på skolelederrollen, lærerrollen og planleggingsarbeid.

Målgruppe for boka er både lærere og skoleledere, fagpersoner og studenter i pedagogiske og spesialpedagogiske utdanninger. Boka henvender seg også til alle som er opptatt av forholdet mellom intensjoner og praksis når det gjelder fellesskap og tilpasning i skolen.

E-boka tilsvarer 1. trykte utgave. Oslo: Cappelen Damm, 2015.

ISBN9788202633707
UtgiverCappelen Damm akademisk
Utgaveopplysning1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2015
ISBN på tilsvarende papirutgave9788202418991
Originalt formatPDF
ForfattereJorun Buli-HolmbergSven NilsenKjell Skogen
Inkludert i abonnementet Allvit+Ja
Denne boka er inkludert i abonnementet Allvit+
Visste du at du kan abonnere på pensumbøker og få tilgang til denne og omtrent 2000 andre bøker?Les mer om Allvit+

Norsk grunnskole skal være en skole for alle - en inkluderende skole.

For at skolen skal lykkes med å møte mangfoldet i elevenes evner og forutsetninger på en god og inkluderende måte, er det ikke nok med den enkelte lærers innsats. Skolen må utvikle en kultur for tilpasset opplæring og spesialundervisning, der personalet samarbeider om å legge til rette for læring for alle elever. I denne boka belyses denne utfordringen med særlig fokus på skolelederrollen, lærerrollen og planleggingsarbeid.

Målgruppe for boka er både lærere og skoleledere, fagpersoner og studenter i pedagogiske og spesialpedagogiske utdanninger. Boka henvender seg også til alle som er opptatt av forholdet mellom intensjoner og praksis når det gjelder fellesskap og tilpasning i skolen.

E-boka tilsvarer 1. trykte utgave. Oslo: Cappelen Damm, 2015.

Om boka

ISBN9788202633707
UtgiverCappelen Damm akademisk
Utgaveopplysning1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2015
ISBN på tilsvarende papirutgave9788202418991
Originalt formatPDF
ForfattereJorun Buli-HolmbergSven NilsenKjell Skogen
Inkludert i abonnementet Allvit+Ja

Fagområde