Fremtidens kroppsøvingslærer
Denne boka er inkludert i abonnementet Allvit+
Visste du at du kan abonnere på pensumbøker og få tilgang til denne og omtrent 2000 andre bøker?Les mer om Allvit+Beskrivelse
Denne boka presenterer problemstillinger og ulike aspekter knyttet til kroppsøvingsfaget og kroppsøvingslærerrollen. I del 1 drøftes relasjonen mellom begreper som dybdelæring, kulturelt mangfold og nye tverrfaglige temaer på den ene siden, og kroppsøvingsfaget og -lærerrollen på den andre siden. I del 2 er vurdering, alternative bevegelsesaktiviteter og fagets kjernedimensjon sentrale temaer. I del 3 skisseres alternative fremtidsscenarioer for faget. Blant annet drøfter forfatterne hvem som kan og bør kunne utdanne seg til kroppsøvingslærere. Avslutningsvis stilles det spørsmål om kroppsøving kan stå i fare for å forsvinne som skolefag. Boka bidrar med ny kunnskap og innsikt til det kroppsøvingsdidaktiske fag- og forskerfellesskapet. Boka henvender seg til forskere, lærerutdannere og studenter innen faget. E-boken tilsvarer 1. trykte utgave, Oslo: Cappelen Damm, 2019.
Om boka
ISBN | 9788202637194 |
---|---|
Utgiver | Cappelen Damm akademisk |
Utgaveopplysning | 1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2019 |
ISBN på tilsvarende papirutgave | 9788202592141 |
Originalt format | EPUB |
Redaktører | Erlend Ellefsen VinjeJoar Skrede |
Inkludert i abonnementet Allvit+ | Ja |
Denne boka er inkludert i abonnementet Allvit+
Visste du at du kan abonnere på pensumbøker og få tilgang til denne og omtrent 2000 andre bøker?Les mer om Allvit+Denne boka presenterer problemstillinger og ulike aspekter knyttet til kroppsøvingsfaget og kroppsøvingslærerrollen. I del 1 drøftes relasjonen mellom begreper som dybdelæring, kulturelt mangfold og nye tverrfaglige temaer på den ene siden, og kroppsøvingsfaget og -lærerrollen på den andre siden. I del 2 er vurdering, alternative bevegelsesaktiviteter og fagets kjernedimensjon sentrale temaer. I del 3 skisseres alternative fremtidsscenarioer for faget. Blant annet drøfter forfatterne hvem som kan og bør kunne utdanne seg til kroppsøvingslærere. Avslutningsvis stilles det spørsmål om kroppsøving kan stå i fare for å forsvinne som skolefag. Boka bidrar med ny kunnskap og innsikt til det kroppsøvingsdidaktiske fag- og forskerfellesskapet. Boka henvender seg til forskere, lærerutdannere og studenter innen faget. E-boken tilsvarer 1. trykte utgave, Oslo: Cappelen Damm, 2019.
Om boka
ISBN | 9788202637194 |
---|---|
Utgiver | Cappelen Damm akademisk |
Utgaveopplysning | 1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2019 |
ISBN på tilsvarende papirutgave | 9788202592141 |
Originalt format | EPUB |
Redaktører | Erlend Ellefsen VinjeJoar Skrede |
Inkludert i abonnementet Allvit+ | Ja |